Modalități de intervenție în camera multisenzorială în terapia copiilor cu CES
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
565 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-18 13:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.35+159.822.7 (1)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (658)
PHILOSOPHY. PSYCHOLOGY (4770)
SM ISO690:2012
STAMATE, Iuliana. Modalități de intervenție în camera multisenzorială în terapia copiilor cu CES. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 679-685. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Modalități de intervenție în camera multisenzorială în terapia copiilor cu CES

METHODS OF INTERVENTION IN THE MULTI SENSORY ROOM IN THE THERAPY OF CHILDREN WITH SEN

CZU: 376.35+159.822.7

Pag. 679-685

Stamate Iuliana12
 
1 Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr.2 Comănești,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

Dezvoltarea compensatorie nu poate fi decât consecinţa unor influenţe pozitive multiple, exercitate asupra întregului organism, a întregii personalităţi. În virtutea acestui principiu, în activitatea cu elevii cu deficienţă mintală, nu se organizează de regulă activităţi de educaţie senzorială, de educaţie psihomotorie, de antrenare a capacităţilor mnezice etc., fără legătură între ele. Exerciţiile vizând distinct obiectivele respective sunt integrate în activităţi terapeutice complexe, aşa cum de altfel, se preconizează în Programa de „Terapie educaţională complexă şi integrată”, elaborată pentru activităţile din învăţământul special.

Compensatory development can only be the consequence of multiple positive influences, exerted on the whole organism, of the whole personality. By virtue of this principle, activities of sensory education, psychomotor education, mental capacity training, etc. are not usually organized in the activity with the mentally disabled students, without any connection between them. Exercises targeting these objectives distinctly are integrated into complex therapeutic activities, as envisaged in the "Complex and Integrated Learning Therapy" Program developed for special education activities.

Cuvinte-cheie
deficienţă mintală, procese psihice, dezvoltare compensatorie, terapie educaţională, cerinţe educaţionale speciale,

Intellectual disability, mental processes, compensatory development, educational therapy, special educational needs