Arta plastică și arta cinematografică: interferența limbajelor
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
425 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-02 19:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
73+791.43 (1)
Plastic arts (429)
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1700)
SM ISO690:2012
OLĂRESCU, Dumitru. Arta plastică și arta cinematografică: interferența limbajelor. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 mai 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2020, Vol.2, p. 10. ISBN 978-9975-3311-5-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale
Vol.2, 2020
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 15 mai 2020

Arta plastică și arta cinematografică: interferența limbajelor

Fine arts and cinematographic art: interference of languages

CZU: 73+791.43

Pag. 10-10

Olărescu Dumitru
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2020


Rezumat

Se știe că arta cinematografică a generat în baza procesului de asimilare a celor mai importante genuri de artă (artele plastice, arta teatrală, muzicală și literatura), condiționând genetic formarea tuturor componentelor artei cinematografice cu limbajul său, ce se manifestă printr-un enorm potențial de expresie artistică audiovizuală. Ulterior deja arta cinematografică vine să contribuie la evoluția și, în mod special, la procesul de valorificare a tuturor artelor. Acest proces destul de complex, bazat pe cele două componente principale ale filmului, imaginea și coloana sonoră, pe o interferență a limbajelor, va fi elucidat prin unele filme, în care s-a investigat „cinematografic” diverse genuri de artă plastică, precum și diverse modalități de abordare artistică elaborată de către cineaști. Dar aceste modalități nu se limitează la o simplă fixare a creației plasticienilor pe un nou suport, ce se impun prin viziunile și interpretările cineaștilor asupra operelor originale, prin intermediul limbajului cinematografic, obținând noi semnificații, noi dimensiuni. Din această perspectivă vor fi cercetate filmele cineastului Vlad Druc Obsesia (dedicat creației plasticianului Lică Sainciuc) și Meșterul anonim (despre frescele din Biserica Adormirii Maicii Domnului din Căușeni, secolul XVII), filmul regizorului Mircea Chistrugă Mihai Grecu. Dincolo de culoare (despre creația plasticianului Mihai Grecu).

Cuvinte-cheie
film documentar, limbajul artei plastice, limbajul artei cinematografice, interferenţa, valorificarea artelor