Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
596 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 20:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091:[94(=135.1)+94(100)] (1) |
Organization of instruction (536) |
General history (525) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Citind curriculumul de istorie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 4(122), pp. 22-26. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4056997 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||
Numărul 4(122) / 2020 / ISSN 1810-6455 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4056997 | |||||||
CZU: 37.091:[94(=135.1)+94(100)] | |||||||
Pag. 22-26 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Articolul abordează aspectul terminologic al studierii disciplinei şcolare Istoria românilor şi universală din perspectiva competenţei specifice nr. 1 „Utilizarea limbajului istoric în diverse situaţii de învăţare şi de viaţă, respectând cultura comunicării” în gimnaziu. Într-o formă grafică ilustrativă este reprezentată nu doar relaţia de implicare dintre unităţile de competenţă, ci devin vizibile progresul şi diferenţa calitativă a impactului pe care îl poate avea fiecare unitate de competenţă asupra finalităţii, în lumina taxonomiei lui Bloom-Anderson. Sunt cercetate unităţile de competenţă stipulate de curriculum şi este analizată structura lor: pe verticală (pe clase, pentru treapta gimnazială) şi pe orizontală (în planul configuraţiei constituenţilor: cunoştinţele, abilităţile, deprinderile existenţiale, capacitatea de învăţare, cultura comunicării). La competenţa specifică nr. 1 sunt racordate activităţile de învăţare recomandate şi produsele evaluabile care ar putea proba gradul de apropriere a termenilor şi nivelul de stăpânire a terminologiei istorice. |
|||||||
Cuvinte-cheie curriculum, Istoria românilor şi universală, competenţă specifică, unităţi de competenţă, unităţi de conţinut, terminologie, activităţi de învăţare, curriculum, History of the Romanians and World History, specific competence, competence units, content units, terminology, learning activities |
|||||||
|