Citind curriculumul de istorie
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
596 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 20:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:[94(=135.1)+94(100)] (1)
Organization of instruction (536)
General history (525)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Citind curriculumul de istorie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 4(122), pp. 22-26. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4056997
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(122) / 2020 / ISSN 1810-6455

Citind curriculumul de istorie

Reading the History School Curriculum

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4056997
CZU: 37.091:[94(=135.1)+94(100)]

Pag. 22-26

Cartaleanu Tatiana
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2020


Rezumat

Articolul abordează aspectul terminologic al studierii disciplinei şcolare Istoria românilor şi universală din perspectiva competenţei specifice nr. 1 „Utilizarea limbajului istoric în diverse situaţii de învăţare şi de viaţă, respectând cultura comunicării” în gimnaziu. Într-o formă grafică ilustrativă este reprezentată nu doar relaţia de implicare dintre unităţile de competenţă, ci devin vizibile progresul şi diferenţa calitativă a impactului pe care îl poate avea fiecare unitate de competenţă asupra finalităţii, în lumina taxonomiei lui Bloom-Anderson. Sunt cercetate unităţile de competenţă stipulate de curriculum şi este analizată structura lor: pe verticală (pe clase, pentru treapta gimnazială) şi pe orizontală (în planul configuraţiei constituenţilor: cunoştinţele, abilităţile, deprinderile existenţiale, capacitatea de învăţare, cultura comunicării). La competenţa specifică nr. 1 sunt racordate activităţile de învăţare recomandate şi produsele evaluabile care ar putea proba gradul de apropriere a termenilor şi nivelul de stăpânire a terminologiei istorice.

The article examines the terminological aspect of studying the History of the Romanians and World History school subject in gymnasium from the perspective of the specific competence No.1: “Using historical language in various learning and life circumstances, respecting the culture of communication”. Graphic tools highlight both the mutual implication of competence units and the progress and qualitative difference of the impact each content unit would have on its respective finality, in the light of the Bloom-Anderson taxonomy. We analyze the content units listed in the curriculum, as well as their structure: vertically (by gymnasium class) and horizontally (at constituent configuration level: knowledge, skills, existential skills, learning capacity, and culture of communication). A connection is established between the specific competence No.1 and those recommended learning activities and assessable student work that may help test the degree of term adoption and the extent to which mastery of historical terminology has been achieved

Cuvinte-cheie
curriculum, Istoria românilor şi universală, competenţă specifică, unităţi de competenţă, unităţi de conţinut, terminologie, activităţi de învăţare,

curriculum, History of the Romanians and World History, specific competence, competence units, content units, terminology, learning activities