Retorica campaniilor mediatice autohtone. cazul ”dăruiești și câștigi” la Pro TV Chișinău
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
607 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-25 08:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
659.4 (64)
Publicity. Information work. Public relations (389)
SM ISO690:2012
CEBAN (BOTNARIUC), Marina. Retorica campaniilor mediatice autohtone. cazul ”dăruiești și câștigi” la Pro TV Chișinău. In: Moldoscopie, 2020, nr. 1(88), pp. 131-138. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3921890
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 1(88) / 2020 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Retorica campaniilor mediatice autohtone. cazul ”dăruiești și câștigi” la Pro TV Chișinău

Rhetoric of indigenous media campaigns. the case of “give and earn” on Pro TV Cchisinau

La rhétorique des campagnes médiatiques locales. le cas de ,,donner et gagner’’ sur Pro TV Chișinău

Риторика отечественных медиа кампаний. пример ”dăruiești și câștigi” на Pro TV Chișinău

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3921890
CZU: 659.4

Pag. 131-138

Ceban (Botnariuc) Marina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 iulie 2020


Rezumat

Campaniile mediatice autohtone sunt analizate în calitate de produse informaționale specifice, a căror profil particular este conturat printr-un șir de elemente de identitate. Aceste caracterisitici, precum și formele de expresie ale discursurilor acestor acțiuni generează mesaje cu un marepotențial de impact social. Analiza modalităților de convertire a valorilor sociale ce urmează să fie promovate în subiecte ale campaniilor este de un interes științific inerent. Este analizat cazul Dăruiești și câștigi, de la ProTV Chișinău,în calitate de subiect de cercetare sugestiv pentru piața informațională din Republica Moldova.Retorica acestei campanii e axată pe accentuarea dramatică a problemelor sociale, specifice spațiului autohton, tehnică ce generează un apel de solidarizare și de mobilizare pe plan național.Acțiunea socială a segmentului mediatic TV este cercetată din perspectiva identității campaniei și a semanticii mesajelor lansate.Expunerea subiectului este realizată în concordanță cu scopul acestui produs al instituției media.

The national media campaigns are analyzed as specific informational products, whose particular profile is shaped by a series of identity elements. These characteristics, as well as the forms of expression of the speeches of these actions generate messages with a great potential for social impact. The analysis of the ways of converting the social values to be promoted in campaign topics is of inherent scientific interest. It is analyzed the case of Dăruiești și câștigi, spread by ProTV Chișinau, as a suggestive research topic for the information market of the Republic of Moldova. The rhetoric of this campaign is focused on the dramatic accentuation of the social problems, specific to the local area, a technique that generates a call for solidarity and mobilization at national level. The social action of the TV media segment is investigated from the perspective of the identity of the campaign and the semantics of the launched messages. The presentation of the subject is made in accordance with the purpose of this product of the media institution.

Les campagnes médiatiques nationales sont analysées comme des produits d’information spécifiques, dont le profil particulier est façonné par une série d’éléments identitaires. Ces caractéristiques, ainsi que les formes d’expression du discours de ces actions génèrent des messages avec un grand potentiel d’impact social. L’analyse des moyens de convertir les valeurs sociales à promouvoir dans les sujets de campagne présente un intérêt scientifique inhérent. Il est analysé le cas de ,,Dăruiești şi câștigi’’, diffusé par ProTV Chișinau, comme un sujet de recherche suggestif pour le marché de l’information de la République de Moldova. La rhétorique de cette campagne est axée sur l’accentuation dramatique des problèmes sociaux, spécifiques à la zone locale, une technique qui génère un appel à la solidarité et à la mobilisation au niveau national. L’action sociale du segment des médias TV est étudiée du point de vue de l’identité de la campagne et de la sémantique des messages lancés. La présentation du sujet est faite conformément à l’objectif de ce produit de l’institution médiatique.

Кампании в местных средствах массовой информации анализируются как конкретные информационные продукты, особый профиль и предназначение которых обозначен рядом элементов идентичности. Эти характеристики, а также формы выражения этих действий генерируют сообщения с огромным потенциалом для социального воздействия. Анализ способов преобразования социальных ценностей, которые необходимо продвигать посредством информационных кампаний, представляет неотъемлемый научный интерес. В качестве темы исследования, наводящей на размышления о рынке информации в Республике Молдова, анализируется кампания под слоганом «Dăruiești și Câștigi» на телеканале ProTV Chisinau. Риторика этой кампании сосредоточена на драматическом обозначении социальных проблем, характерных для отечественного пространства, солидарность и мобилизация на национальном уровне. Социальные действия сегмента телевизионных СМИ анализируются с точки зрения идентичности кампании и семантики запускаемых сообщений. Представление предмета исследования осуществлено в соответствии с целью этого медийного продукта.

Cuvinte-cheie
campanie mediatică, produs informațional, profilul campaniei, elemente de identitate, valori sociale,

media campaign, informational product, campaign profile, identity elements, social values,

campagne médiatique, produit d’information, profil de campagne, éléments d’identité, valeurs sociales,

медиа кампания, информационный продукт, профиль кампании, элементы идентичности, социальные ценности