Transformarea funcţiei de monitorizare-evaluare într-un proces de învăţare în organizaţiile publice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
571 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-06 17:59
SM ISO690:2012
PRODAN-ŞESTACOV, Liubovi. Transformarea funcţiei de monitorizare-evaluare într-un proces de învăţare în organizaţiile publice. In: Teoria şi practica administrării publice, 22 mai 2015, Chișinău. Chisinau, Moldova: „Garamont” S.R.L., 2015, pp. 442-445. ISBN 978-9975-3019-3-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Teoria şi practica administrării publice 2015
Conferința "Teoria şi practica administrării publice"
Chișinău, Moldova, 22 mai 2015

Transformarea funcţiei de monitorizare-evaluare într-un proces de învăţare în organizaţiile publice

Transforming the monitoring-evaluation function into a learning process in public organizations

Преобразование функции мониторинга и оценки в процессе обучения в публичных организациях


Pag. 442-445

Prodan-Şestacov Liubovi
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 martie 2020


Rezumat

Current trends of social development anticipate dominance of knowledge based society in the future. This concept is a multidimensional one, knowledge management being part of it. Knowledge management in organizations represents a work environment that promotes the generation, dissemination, storage and use of knowledge. By default, knowledge management in various ways promotes creation, updating and further development of knowledge, skills and competences, namely it promotes learning. It is clear that learning must go like a red thread through all components of the management process, but in this article the author makes an attempt to find common points between organizational learning and the evaluation function.