Articolul precedent |
Articolul urmator |
627 38 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 23:15 |
SM ISO690:2012 ADĂSCĂLIŢEI, Andra-Mirabela. Retrospectiva dezvoltării comunicării: tendinţe și perspective în mediul educaţional. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Psihopedagogie şi managementul educaţiei, Ed. 1, 10-11 martie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 5, pp. 7-11. ISBN 978-9975-76-233-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Vol. 5, 2018 |
||||||
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice" 1, Chişinău, Moldova, 10-11 martie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 7-11 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Procesul instructiv-educativ urmăreşte formarea la elevi a unor atitudini care să fie consonante cu evoluţiile şi exigenţele specifice societăţii. Dobândirea acestor achiziţii însă, obiectivate în atitudini, concepţii, sentimente nu este posibilă în afara procesului de persuasiune care, la rândul său, este determinat de felul cum se realizează comunicarea. Clasa, fiind prin excelenţă terenul vieţii relaţionale, impune ca dimensiunea grupală a comunicării pedagogice să fie cunoscută mai bine, ca potenţele ei pedagogice să fie mai pregnant puse în valoare. Caracteristicile comunicării didactice, modalităţile de realizare a acesteia, obstacolele specifice şi factorii favorizanţi şi defavorizanţi au un impact marcant asupra elevilor iar asupra lor se poate interveni, dacă se cunosc efectele şi consecinţele pe care le produc aceştia. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare, paradigmă, comunicare pedagogică, modelul comunicării pedagogice |
||||||
|