Rolul textelor literare în clasele primare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
765 44
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 13:23
SM ISO690:2012
SÎRBU, Galina. Rolul textelor literare în clasele primare. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Didactica Învățământului Primar și Preșcolar , 28-29 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 2, pp. 120-123. ISBN 978-9975-76-249-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2018
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 28-29 septembrie 2018

Rolul textelor literare în clasele primare


Pag. 120-123

Sîrbu Galina
 
Liceul Teoretic „Miguel de Cervantes“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 februarie 2020


Rezumat

 Lectura textului oferă celui care o parcurge, pe lângă satisfacţiile pe care le aduce orice fapt inedit, prilejuri unice de reflecţie, de meditaţie. Ipostazele didactice ale textului: textul ca suport al lecturii, textul ca creație literară, textul ca obiect cultural. Textele literare, epice, lirice şi dramatice sunt selectate după criteriile: valoric-estetic, stilistic, formativ ,diversitatea structurilor textuale, calități lingvistice și formale, diversitate tematică, nivel de lizibilitate etc. și contribuie la formarea şi consolidarea deprinderilor de citire corectă, conştientă şi expresivă, îmbogăţirea, activizarea şi nuanţarea vocabularului copilului, însuşirea structurii gramaticale corecte a limbii.

The reading of the text gives the person who travels, besides the satisfaction of any new fact, unique reflection and meditation opportunities. Didactical hypostases of the text: text as a support of reading, text as literary creation, text as a cultural object. Literary, epic, lyrical and dramatic texts are selected according to the criteria: value-aesthetic, stylistic, formative, the diversity of textual structures, linguistic and formal qualities, thematic diversity, readability level, etc. and contributes to the formation and consolidation of correct, conscious and expressive reading skills, the enrichment, activation and nuance of the child's vocabulary, the acquisition of the correct grammatical structure of the language.