Alteritatea - ca fundament al educaţiei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
411 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 18:55
SM ISO690:2012
ALEXANDRACHE, Carmen. Alteritatea - ca fundament al educaţiei. In: Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării, 1-2 noiembrie 2011, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2011, pp. 299-302. ISBN 978-9975-56-010-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării 2011
Conferința "Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării"
Chişinău, Moldova, 1-2 noiembrie 2011

Alteritatea - ca fundament al educaţiei


Pag. 299-302

Alexandrache Carmen
 
Universitatea „Dunarea de Jos”, Galați
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2019


Rezumat

The valorisation of the „differences” leads to “alterity”, a concept that can be totally understood only through the perspective of the disciplinary junctions (history, sociology, philosophy, the history of the mentalities, psychology, ethno-psychology, comparative literature). The situation is oriented by „mentalities”, these being the ones that best „isolate” and differentiate the civilizations.  This is the directions of contemporary education also. They contributes to communication skills of students, to socio-psychological, moral- ethic and intercultural skills.  The school practice provides sufficient examples of otherness in the positive use in educating young, based on democratic principles and the "equal opportunities".