Articolul precedent |
Articolul urmator |
576 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-02-02 19:21 |
SM ISO690:2012 GHINARARU, Cătălin. A tale of sea and land beasts – the political economy of the belt and road initiative. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : bunăstare și incluziune socială, Ed. 14, 10-11 octombrie 2019, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2019, Ediția 14, Vol.1, pp. 179-187. ISBN 978-9975-3305-6-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 14, Vol.1, 2019 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" 14, Chișinău, Moldova, 10-11 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
JEL: F21, F63 | ||||||
Pag. 179-187 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Initiativa Belt and Road (traducere aproximativa in RO: Drumuri si Inele de Centura/Ocolitoare) reprezinta una dintre marile oportunitati de investitii ale acestui inceput de mileniu. Articolul analizeaza din perspectiva economiei politice a masei continentale Eurasiatice potentialul de dezvoltare generat de catre aceasta initiativa a guvernului R.R. Chineze. Sunt analizate elemente de economie a spatiului eurasiatic, efecte asupra factorului munca precum si a relatiilor dintre acesta si factorul capital in contextul spatiului central al masei Eurasiatice pe care initiativa urmareste sa il valorifice economic, creand astfel o alternativa de uscat la rutele maritime ce circumnavigau masa continentala Eurasiatica. Puterile continentale cum ar fi China (R.P. Chineza) dar si Rusia, intr-o anumita masura, au gasit astfel un spatiu unde puterea lor economica si politica se poate manifesta nerestrictionata de interesele puterilor occidentale, prin excelentga maritime. |
||||||
Cuvinte-cheie masa Eurasiatica, intiativa Belt and Road, inegalitate de distributie, linii de comunicatie interioare, conceptul de centralitate, conceptul de paritate a puterii de cumparare, penuria de factori de productie, inequality of distribution, inner routes of communication, centrality, scarcity of factors of production, purchasing power parity concept |
||||||
|