Diferențierea aspectelor metodologice în psihopedagogie și andragogie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1042 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-20 12:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:81’342 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Lingvistică. Limbi (5052)
SM ISO690:2012
BOGHIU, Liliana. Diferențierea aspectelor metodologice în psihopedagogie și andragogie. In: Ştiinţă, educaţie, cultură, 10 februarie 2017, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2017, Vol.2, pp. 240-242. ISBN 978-9975-83-040-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol.2, 2017
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
Comrat, Moldova, 10 februarie 2017

Diferențierea aspectelor metodologice în psihopedagogie și andragogie

CZU: 37.016:81’342

Pag. 240-242

Boghiu Liliana
 
Liceul teatral orășenesc
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2019


Rezumat

Andragogics concept comes from the Greek "andros" means "man" and "gnosis" - "teaching" Malcolm S. Knowles, a leading American theorist in the field of education and teaching for adults, coined the term "andragogy" and formulated the theory underlying it. [1, 3-4] He differentiates term pedagogy, which refers to "the science of teaching children" at deandragogie, meaning "the art and science of helping adults learn" based on the idea that approaches to learning are totally different in the two situations. Knowles initially develop their theory based on the following four, then five assumptions about the characteristics of adult learning.

Cuvinte-cheie
andros, teaching, adult learning