Articolul precedent |
Articolul urmator |
540 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-01-25 14:13 |
SM ISO690:2012 LUPAȘCU, Lilia. Dimensiunea etimologică a conceptului de bildung în cultura germană. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 19, 24 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Seria 19, Vol.3, pp. 26-31. ISBN 978-9975-46-336-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 19, Vol.3, 2017 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" 19, Chișinău, Moldova, 24 martie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 26-31 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Bildung is a process which starts with the first moment of human life and ends only when we die; this is “socialization”. It means the processes of formation and development of a personality in the interdependence of the environment which is mediated socially and physically. The view of socialization considers a child’s education mainly under the perspective of moulding him or her to a social and civilized being by omitting other important components like the historic dimension. The question for meaning, corporeality, personal biography, etc. |
||||||
|