Articolul precedent |
Articolul urmator |
1176 94 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 22:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.015.2 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 CORNIȚCHII, Ecaterina. Valoarea și importanța educației emoționale la copiii de vârstă preșcolară. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, Vol.2, pp. 41-45. ISBN 978-9975-88-042-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2018 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.015.2 | ||||||
Pag. 41-45 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the contemporary age in which we live, in which life is agitated, complicated and challenging, a new model of relationship with the little ones is needed, namely emotional education. Emotions are essential to our lives and our health and to children helping to establish lasting and harmonious relationships. Parents are the first to contribute to the development of children's emotional abilities, by expressing their own emotions in the family, by reacting and responding to children's emotions and by creating contexts where emotions are spoken. Educators naturally continue in the kindergarten this particularly sensitive process. That is why adults and specialists in the field need to know the inventory of important emotions in education: pleasure, control, knowledge, success, connection-relationship, happiness, humor, love, trust, mystery, warmth, imagination, self-confidence, optimism. |
||||||
|