Internaţionalizarea învăţământului superior: realităţi şi perspective
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
803 49
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-17 20:38
SM ISO690:2012
PISANIUC, Maia. Internaţionalizarea învăţământului superior: realităţi şi perspective. In: 25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic, 23-24 septembrie 2016, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2016, Vol.3, pp. 40-46. ISBN 978-9975-75-836-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic
Vol.3, 2016
Conferința "25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic"
Chișinău, Moldova, 23-24 septembrie 2016

Internaţionalizarea învăţământului superior: realităţi şi perspective

JEL: I23

Pag. 40-46

Pisaniuc Maia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2018


Rezumat

Higher education in the Republic of Moldova faces many challenges: the reduction of the student body, low levels of financing, as well as the requirement of alignment to the European standards of higher education. The internationalization of the education process can lead to the settlement of these issues and it is also an important tool in academic development, fulfilling the needs of the medium and allowing the adjustment to the existing quality standards on an institutional and national level. This paper aims at analyzing the current stage reached by institutions in the internationalization process, describing the actualities and outlining the prospects.                      

Învăţământul superior din Republica Moldova se află în faţa unor provocări: pe de o parte legate de supravieţuirea lor în situaţia de reducere a studenţilor, finanţării insuficiente şi alinierea la standardele învăţământului superior european. Internaţionalizarea învăţământului poate conduce la soluţionarea problemelor în cauză şi devine un instrument important în dezvoltarea academică, răspunzând cerinţelor mediului şi permiţând alinierea la standardele de calitate existente la nivel instituţional şi naţional. Articolul de faţă îşi propune analiza stadiului atins în realizarea procesului de internaţionalizare al instituţiilor, descrierea realităţilor şi trasarea perspectivelor.

Cuvinte-cheie
Învăţământul superior, internaţionalizarea, cercetarea ştiinţifică,

vizibilitatea internaţională, managementul academic