Repetiţia - mijloc de reliefare artistică în stilul publicistic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
669 22
Ultima descărcare din IBN:
2021-04-12 16:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
808.5 (111)
Retorica vorbirii. Arta și tehnica exprimării orale (107)
SM ISO690:2012
BOTNARI, Liliana. Repetiţia - mijloc de reliefare artistică în stilul publicistic. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2017, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, Cahul, 2017, Vol.2, pp. 278-282. ISBN 978-9975-88-019-0. 978-9975-88-021-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2017
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2017

Repetiţia - mijloc de reliefare artistică în stilul publicistic

CZU: 808.5

Pag. 278-282

Botnari Liliana
 
Centrul de Excelență în Informatică și Tehnologii Informaționale, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2017


Rezumat

Any verbal communication has a certain coefficient of temperamental and artistic expression.  There are various expressive resources that imprint multiple emotional nuances to the content. The statement has a cognitive-informative function and an expressive or suggestive function. Artistic speech differs from ordinary speech through a greater degree of expressiveness, which depends on the speaker's ability to plot the most interesting and interesting texts that would express it and allow it to convey information as convincingly as possible.  In the journalistic style are used all means of emotional contact of the public: figurative lexic, comparisons and tropes, interruptions and digressions, inversions, enumerations and rehearsals, antithesis, etc. The two components - intellectual and emotional, transitive and reflexive - are fused into the tasks of propaganda (information and conviction) and agitation (emotion and mobilization). Thus, any journalistic communication is the expression of a tendency, of a clearly expressed attitude.  Speaking of repetition refers to both emotional, expressive and aesthetic notions.  The repetition with a stylistic function is a process that enhances a certain idea. The mastery of the author of a publishing text can not be clearly distinguished from that of a poet, writer in that he uses the same expressive means, including repetition, to enhance the stylistic effect of communicating ideas.