Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
647 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-12-06 21:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:82.09 (4) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
Critică literară. Studii literare (212) |
SM ISO690:2012 BOGUŞ, Rodica. Abordarea textului literar de proporţii în gimnaziu: o provocare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 2(90), pp. 21-24. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(90) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:82.09 | ||||||
Pag. 21-24 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul valorifică o experienţă didactică inovatoare, aceea de a proiecta un bloc de lecţii (o unitate de învăţare, un modul) în baza textului literar de proporţii Lătrînd la lună de Aureliu Busuioc, propunînd un model de abordare a acestuia în gimnaziu. Se trec în revistă aspectele de analiză şi interpretare a textului, precum şi modalităţile de aplicare a unor tehnici din arsenalul strategiei Lectură şi Scriere pentru Dezvoltarea Gîndirii Critice. Se insistă asupra acelor situaţii de învăţare care ar trebui să fie cardinale în ultima clasă de gimnaziu: integrarea noţiunilor studiate, elaborarea textelor funcţionale şi capacitatea de sinteză. O atenţie deosebită se acordă dezvoltării creativităţii elevilor, pentru care romanul devine un text de reper. |
||||||
Cuvinte-cheie novel, reading competences, literary text, interactive teaching strategies, analysis of a text, functional text |
||||||
|