Abordarea textului literar de proporţii în gimnaziu: o provocare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
647 8
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-06 21:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:82.09 (4)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Critică literară. Studii literare (212)
SM ISO690:2012
BOGUŞ, Rodica. Abordarea textului literar de proporţii în gimnaziu: o provocare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 2(90), pp. 21-24. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(90) / 2015 / ISSN 1810-6455

Abordarea textului literar de proporţii în gimnaziu: o provocare
CZU: 37.02:82.09

Pag. 21-24

Boguş Rodica
 
Liceul Teoretic „Vasile Lupu”, s. Susleni, r. Orhei
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

Articolul valorifică o experienţă didactică inovatoare, aceea de a proiecta un bloc de lecţii (o unitate de învăţare, un modul) în baza textului literar de proporţii Lătrînd la lună de Aureliu Busuioc, propunînd un model de abordare a acestuia în gimnaziu. Se trec în revistă aspectele de analiză şi interpretare a textului, precum şi modalităţile de aplicare a unor tehnici din arsenalul strategiei Lectură şi Scriere pentru Dezvoltarea Gîndirii Critice. Se insistă asupra acelor situaţii de învăţare care ar trebui să fie cardinale în ultima clasă de gimnaziu: integrarea noţiunilor studiate, elaborarea textelor funcţionale şi capacitatea de sinteză. O atenţie deosebită se acordă dezvoltării creativităţii elevilor, pentru care romanul devine un text de reper.

The article improves an innovative teaching experience that of designing a block of lessons (a unit of learning, a module) based on a major literary text – the novel Latrînd la lună by Aureliu Busuioc, proposing a model of its approach in the gymnasium. We are concerned by the aspects of analysis and interpretation of the text, and also the ways of applying techniques in the Reading and Writing for Critical Thinking arsenal strategy. The emphasis is on those situations that should be cardinal n the last grade of the gymnasium: the integration of studied concepts, the elaboration of functional texts and synthesis ability. A particular attention is given to the pupils’ creativity development for whom the novel becomes a landmark text.

Cuvinte-cheie
novel, reading competences, literary text, interactive teaching strategies,

analysis of a text, functional text