Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1370 109 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 17:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
347.44:334.7 (2) |
Obligații. Contracte. Convenții (457) |
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (976) |
SM ISO690:2012 STICI, Diana, POPESCU, Rodica, URMAŞ, Diana. Franchisingul – o soluţie avantajoasă pentru dezvoltarea afacerilor. In: Intellectus, 2016, nr. 4, pp. 16-26. ISSN 1810-7079. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intellectus | ||||||
Numărul 4 / 2016 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087 | ||||||
|
||||||
CZU: 347.44:334.7 | ||||||
Pag. 16-26 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Franchisingul este un sistem de raporturi contractuale foarte complex, reprezentand o totalitate de raporturi de arendă, leasing, vanzare-cumpărare, antrepriză, de reprezentanţă, o intreprindere mixtă, o intreprindere cu investiţii străine. Conceptul de franchising constă in conlucrarea avantajoasă intre cei care incep o afacere şi cei care dispun deja de o asemenea afacere reuşită şi sunt gata s-o impărtăşească pentru o anumită plată. In Republica Moldova, recunoaşterea şi reglementarea juridică a raporturilor comerciale de franchising este relativ recentă. Contractul de franchising a intrat in practica contractuală din ţara noastră odată cu adoptarea Legii nr. 1335-XIII din 01.10.1997 cu privire la franchising, completată ulterior de prevederile articolelor 1171–1178 ale Codului Civil. Alături de SUA și Romania, Republica Moldova se numără printre ţările ce au reglementat franchisingul printr-un act normativ distinct. Introducand instituţia francizei, legiuitorul a avut in vedere, totodată, şi adăugarea unei noi modalităţi de transmitere a dreptului la marcă. Astfel au fost create noi oportunităţi pentru investitorii străini şi autohtoni, franciza dezvoltandu-se cu rapiditate, ca urmare a efi cienţei sale in derularea tranzacţiilor comerciale. |
||||||
|