Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1109 115 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 17:16 |
SM ISO690:2012 BUCICA, Elena. Necesitatea evaluării performanţelor profesionale
. In: Economica, 2009, nr. 4(68), pp. 32-36. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 4(68) / 2009 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
Pag. 32-36 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Evaluarea performanţelor, numită şi clasificarea angaja-
ţilor sau evaluarea rezultatelor, constă în aprecierea gradului
în care angajaţii îşi îndeplinesc responsabilităţile de serviciu.
Evaluarea poate fi benefică atât organizaţiei, cât şi indivizilor,
numai dacă este efectuată în mod corect. Metodele şi tehnicile
utilizate depind de o serie de factori, cum ar fi: istoria şi cul-
tura organizaţiei, mărimea, domeniul de activitate, orientări-
le strategice şi sistemul de angajare, salarizare şi promovare.
Evaluarea performanţelor permite depistarea punctelor slabe, a
potenţialului şi nevoilor de pregătire profesională. Pentru eva-
luarea performanţelor angajaţilor este necesară determinarea
prealabilă a criteriilor şi a standardelor de performanţă. Alege-
rea criteriilor de performanţă presupune identificarea celor mai
importante caracteristici de personalitate, a responsabilităţilor
şi tipurilor de activităţi specifice fiecărui post. Criteriile se com-
pară cu standardele care reprezintă nivelul dorit al performan-
ţelor. Evaluarea performanţelor poate fi efectuată de managerii
direcţi, de subordonaţi, de angajaţii situaţi pe posturi similare,
de cei în cauză sau experţi externi.
|
||||||
|