Necesitatea evaluării performanţelor profesionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1109 115
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 17:16
SM ISO690:2012
BUCICA, Elena. Necesitatea evaluării performanţelor profesionale . In: Economica, 2009, nr. 4(68), pp. 32-36. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(68) / 2009 / ISSN 1810-9136

Necesitatea evaluării performanţelor profesionale

Pag. 32-36

Bucica Elena
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Evaluarea performanţelor, numită şi clasificarea angaja- ţilor sau evaluarea rezultatelor, constă în aprecierea gradului în care angajaţii îşi îndeplinesc responsabilităţile de serviciu. Evaluarea poate fi benefică atât organizaţiei, cât şi indivizilor, numai dacă este efectuată în mod corect. Metodele şi tehnicile utilizate depind de o serie de factori, cum ar fi: istoria şi cul- tura organizaţiei, mărimea, domeniul de activitate, orientări- le strategice şi sistemul de angajare, salarizare şi promovare. Evaluarea performanţelor permite depistarea punctelor slabe, a potenţialului şi nevoilor de pregătire profesională. Pentru eva- luarea performanţelor angajaţilor este necesară determinarea prealabilă a criteriilor şi a standardelor de performanţă. Alege- rea criteriilor de performanţă presupune identificarea celor mai importante caracteristici de personalitate, a responsabilităţilor şi tipurilor de activităţi specifice fiecărui post. Criteriile se com- pară cu standardele care reprezintă nivelul dorit al performan- ţelor. Evaluarea performanţelor poate fi efectuată de managerii direcţi, de subordonaţi, de angajaţii situaţi pe posturi similare, de cei în cauză sau experţi externi.

Performance evaluation, called employees classification or results evaluation consists of assessing the degree in which employees perform their work responsibilities. The assessment may be beneficial to both individuals and organization only if it’s done properly. Methods and techniques used depend on several factors such as: history and culture of the organizati- on, size, area of activity, strategic guidelines and employment system (service), remuneration and promotion. Performance evaluation allows the detection of weak points of potential and needs of professional training. To evaluate the performance of employees is required prior determination of the criteria and performance standards. Choice of performance criteria assumes the identification of the most important features of personality, responsibilities and types of activities specific for each post. Criteria are compared with the standards, which represent the desired level of perfor- mance. Performance evaluation can be made by direct mana- gers, by subordinates, by employees of similar positions, by those interested or outside experts.