Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
691 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-19 19:39 |
SM ISO690:2012 НИКУЛЧЯ, Екатерина. Карнавальное начало и театральность - (идея, стиль, язык) - в художественном тексте (произведения Э.Т.А. Гофмана, Н.В. Гоголя, М.А. Булгакова. In: Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară, 2010, nr. 1, pp. 107-113. ISSN 1857-4149. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară | ||||||
Numărul 1 / 2010 / ISSN 1857-4149 | ||||||
|
||||||
Pag. 107-113 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Teatrul şi prezentarea sub formă de carnaval joacă un rol deosebit în creaţia scriitorilor E.T.A. Hoffmann, N. Gogol şi M. Bulgakov. Aceştea nu fac nici o deosebire între restricţiile teatrale şi prezentarea ca carnaval. Pentru E.T.A. Hoffmann, atât teatralitatea, cât şi prezentarea ca carnaval devin părţi integrante ale lucrării sale „Princesa Brambilla". în operele lui N. Gogol, nu sunt înregistrate elemente de teatralitate propriu-zise, însă conturul de carnaval pătrunde parcă în viaţa personajelor. Apariţia elementelor de carnaval în nuvela lui M. Bulgakov „Maestrul şi Margareta" produce un efect ironic şi satiric. Elementele de carnaval în operele scriitorilor mentionati redau birocratia, minciuna şi criminalitatea din societate. Iată de ce lumea reală pare mai periculoasă chiar decât cea în care domneşte Voland. |
||||||
|