Карнавальное начало и театральность - (идея, стиль, язык) - в художественном тексте (произведения Э.Т.А. Гофмана, Н.В. Гоголя, М.А. Булгакова
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
691 17
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-19 19:39
SM ISO690:2012
НИКУЛЧЯ, Екатерина. Карнавальное начало и театральность - (идея, стиль, язык) - в художественном тексте (произведения Э.Т.А. Гофмана, Н.В. Гоголя, М.А. Булгакова. In: Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară, 2010, nr. 1, pp. 107-113. ISSN 1857-4149.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară
Numărul 1 / 2010 / ISSN 1857-4149

Карнавальное начало и театральность - (идея, стиль, язык) - в художественном тексте (произведения Э.Т.А. Гофмана, Н.В. Гоголя, М.А. Булгакова

Pag. 107-113

Никулчя Екатерина
 
Бельцкий Государственный Университет "Алеку Руссо"
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2014


Rezumat

Teatrul şi prezentarea sub formă de carnaval joacă un rol deosebit în creaţia scriitorilor E.T.A. Hoffmann, N. Gogol şi M. Bulgakov. Aceştea nu fac nici o deosebire între restricţiile teatrale şi prezentarea ca carnaval. Pentru E.T.A. Hoffmann, atât teatralitatea, cât şi prezentarea ca carnaval devin părţi integrante ale lucrării sale „Princesa Brambilla". în operele lui N. Gogol, nu sunt înregistrate elemente de teatralitate propriu-zise, însă conturul de carnaval pătrunde parcă în viaţa personajelor. Apariţia elementelor de carnaval în nuvela lui M. Bulgakov „Maestrul şi Margareta" produce un efect ironic şi satiric. Elementele de carnaval în operele scriitorilor mentionati redau birocratia, minciuna şi criminalitatea din societate. Iată de ce lumea reală pare mai periculoasă chiar decât cea în care domneşte Voland.

Theater and carnival play an important role in the creation of E.T.A. Hoffmann, N.V. Gogol and M.A. Bulgakov. The authors don't make any differences between theatrical performance and folk entertainment of the carnival type. For the German writer both the theater and the carnival become an integral part of the capriccio "Princess Brambilla". In N.V. Gogol's stories there are almost no theatrical elements, but the carnival penetrates into life, into the private life of the main characters. The introduction of carnival elements in M.A. Bulgakov's novel "Master and Margarita" both the theatrical performance and the comparison of Satan's great ball to folk entertainment increases satirical and ironical implication. The presence of these elements helps to realize the fact that the reality is full of bureaucracy, lies and criminal attempts to please one's superiors. That's why the real world seems more dangerous than the world, where the undisguised evil, Voland, the prince of darkness, rules.