Implicarea inteligenței artificiale în învățământul superior
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
88 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-26 17:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378:004.8 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2634)
Inteligență artificială (311)
SM ISO690:2012
POSTOLACHE (DOGOTARI), Victoria. Implicarea inteligenței artificiale în învățământul superior. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. XII, 6-7 octombrie 2023, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 12, Vol. II, pp. 170-174. ISBN 978-9975-50-320-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 12, Vol. II, 2024
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
XII, Bălți, Moldova, 6-7 octombrie 2023

Implicarea inteligenței artificiale în învățământul superior

CZU: 378:004.8

Pag. 170-174

Postolache (Dogotari) Victoria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 7 mai 2024


Rezumat

In the course of this study, it is necessary to understand what artificial intelligence is, how it is used in higher education and what problems and perspectives in this direction exist in the Republic of Moldova. The topicality of the topic is related to the fact that currently there is a significant discrepancy between the interest in the use of artificial intelligence in education and its actual implementation. The authors conclude that artificial intelligence is not at all a competitor for teachers, neither in teaching nor in assessing students' knowledge. Artificial intelligence is an auxiliary but valuable tool that can perform and improve a large number of different operations carried out in a university, helps to organize an effective educational process and build the necessary communication. The effective use of artificial intelligence technologies in higher education will allow the selection of the most optimal learning strategy, adapted to the individual skills and needs of students and the needs of the labor market.

Cuvinte-cheie
Artificial Intelligence, proctoring, intermediate learning, automated assessment system, smart-campus