Dezvoltarea resurselor umane: relația dintre investiția în educație și creșterea economică a unei țări
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
92 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-05 09:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
336.531.2.37++338.1 (1)
Cheltuieli publice. Cheltuieli de stat (138)
Situație economică. Ciclu economic. Dezvoltarea structurii economice. Creștere (285)
SM ISO690:2012
DIACONU (MAXIM), Laura, POPESCU, Cristian C.. Dezvoltarea resurselor umane: relația dintre investiția în educație și creșterea economică a unei țări. In: Teoria și practica administrării publice, Ed. 27, 19 mai 2023, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediția 27, pp. 219-229. ISBN 978-9975-62-698-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Teoria și practica administrării publice
Ediția 27, 2023
Conferința "Teoria și practica administrației publice"
27, Chişinău, Moldova, 19 mai 2023

Dezvoltarea resurselor umane: relația dintre investiția în educație și creșterea economică a unei țări

Human resources development: the relationship between investment in education and economic growth of a country

CZU: 336.531.2.37++338.1

Pag. 219-229

Diaconu (Maxim) Laura, Popescu Cristian C.
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

This article starts from the idea that, although human capital has a very important role in the process of economic development, not every accumulation of this factor, by increasing the level and quality of education, generates economic growth. Based on qualitative analysis, we will try to demonstrate that, in the case of Romania, the problem of financing education must be rethought according to the correlations between the stage of development and the need of labor force. We will show that, no matter how much Romanian tertiary education is financed, the expected economic effects will not be achieved as long as there is no qualitative revolution at the primary and secondary level.

Cuvinte-cheie
human capital, education, public policies