Unele principii ¸si recomand˘ari ˆin raport cu preg˘atirea materialelor didactice audio-vizuale pentru unitatea de curs tehnologii informa¸tionale ¸si comunica¸tionale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
52 0
SM ISO690:2012
POPOV, Lidia, EVDOCHIMOV, Radames. Unele principii ¸si recomand˘ari ˆin raport cu preg˘atirea materialelor didactice audio-vizuale pentru unitatea de curs tehnologii informa¸tionale ¸si comunica¸tionale. In: Mathematics and Information Technologies: Research and Education, Ed. 2023, 26-29 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 107-108. ISBN 978-9975-62-535-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Mathematics and Information Technologies: Research and Education 2023
Conferința "Mathematics and Information Technologies: Research and Education"
2023, Chişinău, Moldova, 26-29 iunie 2023

Unele principii ¸si recomand˘ari ˆin raport cu preg˘atirea materialelor didactice audio-vizuale pentru unitatea de curs tehnologii informa¸tionale ¸si comunica¸tionale


Pag. 107-108

Popov Lidia, Evdochimov Radames
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2024


Rezumat

ˆIn acest articol sunt descrise unele principii ¸si recomand˘ari ˆın raport cu preg˘atirea materialelor didactice audio-vizuale pentru unitatea de curs Tehnologii Informa¸tionale ¸si Comunica¸tionale (TIC). La etapa actual˘a una dintre principalele probleme care foarte mult ˆıi fr˘amˆant˘a pe profesori, const˘a ˆın g˘asirea celor mai bune modalit˘a¸ti de predare a materiei, ˆın determinarea eficacit˘a¸tii metodelor aplicate ˆın predarea cursurilor universitare. ˆIn opinia cercet˘atorilor sunt reliefate trei stiluri prin care studen¸tii pot asimila mult mai rapid materia predat˘a: (1) Stilul kinestezic de ˆınv˘a¸tare; (2) Stilul auditiv de ˆınv˘a¸tare; (3) Stilul vizual de ˆınv˘a¸tare. Din cele enumerate, stilul vizual de ˆınv˘a¸tare se remarc˘a printr-o list˘a complex ˘a de modalit˘a¸ti practice prin care ace¸stia pot asimila materia. Studen¸tii care prefer˘a stilul vizual de ˆınv˘a¸tare, de cele mai multe ori sunt foarte creativi ¸si au propria lor percep¸tie asupra materiei predate.ˆIn cadrul lec¸tiilor, la unitatea de ˆınv˘a¸tare TIC, care sunt preponderent practice este binevenit˘a, dar ˆın multe cazuri chiar necesar˘a, folosirea materialelor audio-vizuale pentru a facilita studen¸tilor cunoa¸sterea programelor studiate, memorizarea pa¸silor de implementare a unor proces˘ari complexe a informa¸tiei, ˆın¸telegerea proceselor informatice ¸si, ˆın rezultat, formarea competen¸telor digitale corespunz˘atoare. ˆIn articol se expun unele cerin¸te/principii referitoare la preg˘atirea materialelor didactice audio-vizuale (restric¸tii referitoare la lungimea secven¸telor audio-video, con¸tinutul secven¸telor, ˆın ce m˘asura trebuie de ˆınso¸tit video cu coloana sonor˘a etc.). De asemenea, se scot ˆın relief avantajele/dezavantajele utiliz˘arii a¸sa unor materiale, inclusiv condi¸tii care ofer˘a aceast˘a posibilitate (de exemplu, prezen¸ta calculatoarelor ¸si a sistemului multimedia (c˘a¸sti, boxe etc.)) ¸si ˆın cele din urm˘a prezentarea unor recomand˘ari pentru preg˘atirea materialelor didactice audio-vizuale atˆat pentru unitatea de curs TIC, cˆat ¸si pentru alte unit˘a¸ti de curs fie universitare sau preuniversitare.