Articolul precedent |
Articolul urmator |
81 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.1:376 (3) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4072) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (658) |
SM ISO690:2012 GÎNJU, Tatiana. Impactul culturii pedagogice a părinților asupra educației copiilor cu cerințe educaționale speciale. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 234-242. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 7, 2024 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.1:376 | ||||||
Pag. 234-242 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Education within the family exerts a strong educational influence on the individual for a lifetime and plays a primary role in the formation and development of his or her personality. The quality of education is dependent on the level of pedagogical culture of the parents, their awareness, and their intellectual potential. For parents to exercise educational action on children with special educational needs at the highest level, it is necessary to increase their level of pedagogical culture and to involve them as actively as possible in various activities carried out in school |
||||||
Cuvinte-cheie pedagogical culture of parents, special educational needs, educational partnership |
||||||
|