Articolul precedent |
Articolul urmator |
85 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-06 00:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376:159.922 (3) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (655) |
Psihologie (3511) |
SM ISO690:2012 CALUȚCHI, Diana, VOMU, Ala. Strategii moderne de asigurare a stării de bine a copiilor cu cerințe educaționale speciale în instituție de educație timpurie. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 121-127. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 7, 2024 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 376:159.922 | ||||||
Pag. 121-127 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article addresses the issue of ensuring the well-being of preschoolers with special educational needs in educational institutions. Western theoretical references based on recent research explain meaning, with its extended connotations, but also argue for the need to capitalize on it. The article describes the diversity of elements and aspects of well-being. The authors propose modern methods of ensuring the well-being of children with special educational requirements in early education institutions that are stipulated according to the developmental aspects of preschoolers. Practical recommendations make the proposed methodology realistic under the condition of creative application and contextualization of its multidimensional valences and by creating an environment friendly to the appropriate state of mind. |
||||||
Cuvinte-cheie ensuring well-being, children with special educational needs, modern strategies |
||||||
|