Strategii moderne de asigurare a stării de bine a copiilor cu cerințe educaționale speciale în instituție de educație timpurie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
85 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-06 00:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376:159.922 (3)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (655)
Psihologie (3511)
SM ISO690:2012
CALUȚCHI, Diana, VOMU, Ala. Strategii moderne de asigurare a stării de bine a copiilor cu cerințe educaționale speciale în instituție de educație timpurie. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 121-127.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 7, 2024
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023

Strategii moderne de asigurare a stării de bine a copiilor cu cerințe educaționale speciale în instituție de educație timpurie

CZU: 376:159.922

Pag. 121-127

Caluțchi Diana, Vomu Ala
 
Instituţia Preşcolară nr. 5 „Scufiţa roşie”, Drochia
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2024


Rezumat

This article addresses the issue of ensuring the well-being of preschoolers with special educational needs in educational institutions. Western theoretical references based on recent research explain meaning, with its extended connotations, but also argue for the need to capitalize on it. The article describes the diversity of elements and aspects of well-being. The authors propose modern methods of ensuring the well-being of children with special educational requirements in early education institutions that are stipulated according to the developmental aspects of preschoolers. Practical recommendations make the proposed methodology realistic under the condition of creative application and contextualization of its multidimensional valences and by creating an environment friendly to the appropriate state of mind.

Cuvinte-cheie
ensuring well-being, children with special educational needs, modern strategies