Proiect educațional ”nu sunt rău, nu-i felul meu!”
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
72 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+316.614.3+159.922.7/.8 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4065)
Psihologie socială (1001)
Psihologie (3511)
SM ISO690:2012
GHEORGHE, Mihaela. Proiect educațional ”nu sunt rău, nu-i felul meu!” In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 169-173. ISBN 978-630-6637-04-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare"
Buzău, Moldova, 16 februarie 2024

Proiect educațional ”nu sunt rău, nu-i felul meu!”

CZU: 37.015.3+316.614.3+159.922.7/.8

Pag. 169-173

Gheorghe Mihaela
 
Cislău Commune Secondary School, Buzău
 
 
Disponibil în IBN: 1 aprilie 2024


Rezumat

Foarte important în mediul școlar trebuie să fie liniștea, înțelegerea, armonia. Pentru ca elevii să învețe, pentru ca ei să vină de drag la școală este indispensabil să existe empatie, armonie, prietenie și lista poate continua. Poate școala să ofere astfel de lucruri? Sigur că da, dacă există o strânsă legătură între profesori, elevi și părinți. Dacă se comunică suficient de mult și dacă se depun suficient de multe eforturi. De ce toate acestea? Pentru a forma niște elevi și viitori adulți cu suficiente aptitudini, deprinderi, dar și atitudini utile într-o societate așa cum își dorește idealul educațional. Există anumiți factori care favorizează creșterea cazurilor de violență în școală. Printre aceștia enumerăm: neglijarea copiilor, lipsa de informaţie, agresiunea mijloacelor mass-media, plecarea părinţilor la muncă în străinătate etc Între violența în general și violența la școală există o relație de determinare. Pe de o parte, de cele mai multe ori, copilul ia primul contact cu violenţa în cadrul familiei sale, extinzând apoi comportamentele violente asupra altor persoane din mediul extrafamilial. Pe de altă parte, comportamentele violente învăţate în mediul extrafamilial se răsfrâng asupra membrilor familiei. Acest proiect își propune să prezinte noțiuni precum violență, bullying, cyberbulling, efectele ce pot apărea ca urmare a existenței anumitor comportamente și cum putem evita toate aceste lucruri. SCOP: În primul rând scopul acestui proiect este să îi facă pe elevi să înțeleagă că violența nu este o soluție. Comportamentele violente trebuie evitate iar înțelegerea acestui fapt se va face prin realizarea de activități specifice vârstei școlare. În al doilea rând se dorește ca elevii să devină mai prietenoși, mai înțelegători, mai empatici. Ei trebuie să înțeleagă că sunt diferiți, și că acceptarea este soluția pentru evitarea oricăror conflicte. În al treilea rând se dorește ca elevii să recunoască toate formele de violență, să-și înțeleagă drepturile și să știe că pot și trebuie să ia atitudine. De asemenea, se dorește asigurarea unui mediu de viaţă socială armonios, liniştit, sănătos şi sigur pentru întreaga comunitate, conform standardelor europene. OBIECTIVE: 1.Identificarea și evaluarea dimensiunii fenomenului de violență în școală și în mediul proxim al acesteia. 2.Sensibilizarea tuturor actorilor școlii cu privire la sursele, cauzele si efectele fenomenelor de violență în școală. 3. Atragerea și implicarea reprezentanților comunității în acțiuni de prevenire și combatere a violenței în școală. 4. Elaborarea unei strategii la nivel instituțional privind ameliorarea fenomenelor de violență la nivelul școlii. 5. Elaborarea și testarea unor instrumente de identificare, monitorizare și evaluare a fenomenelor de violență în școală. Grupul ţintă: Elevii claselor pregătitoare Durata proiectului :Proiectul se va desfăşura în săptămâna 30 ianuarie-3 februarie cu elevii claselor participante la proiect Beneficiari direcţi: elevii şcolii Beneficiari indirecţi: profesorii, comunitatea Parteneri: Părinţii, Poliția RESURSE: Umane: elevii școlii, părinţi, cadre didactice, polițist. Materiale: consumabile, copiator, computer, videoproiector, filme educaţionale, chestionare, afişe, panou expozitiv. Proiectul de faţă îşi propune prin acţiunile pe care le conţine să sensibilizeze elevii, adulţii, massmedia şi reprezentanţii instituţiilor partenere şi să acţioneze printr-un efort conjugat în prevenirea şi combaterea la nivel microsocial (grupurile şcolare, şcoala) şi la nivel macrosocial (comunitate) a fenomenului violenţei. Acţiunile pentru elevi din proiect sunt: dezbateri de grup, conferinţă, expoziţie colaje şi afişe, prezentare multimedia audio, PPT-uri cu foto şi film. Acţiunile pentru cadrele didatice constau în prezentare PPT a modelelor de bună practică .