Educația parentală: abordări, probleme și perspective
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
144 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 14:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1 (221)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
CAŞU, Diana. Educația parentală: abordări, probleme și perspective. In: Securitatea umană și socială în statul democratic, 27 octombrie 2023, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2023, pp. 429-441. ISBN 978-9975-175-50-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Securitatea umană și socială în statul democratic 2023
Conferința "Securitatea umană și socială în statul democratic"
Chişinău, Moldova, 27 octombrie 2023

Educația parentală: abordări, probleme și perspective

Parental education: approaches, issues and perspectives

CZU: 37.018.1

Pag. 429-441

Caşu Diana
 
Colegiul Pedagogic „Alexei Mateevici”, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2023


Rezumat

Articolul explorează problematica legată de educația parentală ca dimensiune educațională necesară pentru dezvoltarea tinerii generații și a societății în ansamblu. Autorul face o trecere în revistă a principalelor convenții, tratate, recomandări ale Consiliului Europei ce direct sau indirect se raportează la problema promovării și implementării educației parentale la nivel de politici de stat. Se dezvăluie situația de facto privind educația parentală în Republica Moldova, a cadrului normativ și politicilor din domeniul educațional, social, medical etc. Se trece în revistă rezultatele unui studiu de relevanță majoră privind serviciile educaționale cu referire la educația pentru parenting. De asemenea, articolul argumentează în favoarea introducerii educației pentru parenting ca disciplină opțională în școlile din Republica Moldova, evidențiind beneficiile acestei noi dimensiuni educaționale.

This article delves into the subject of parental education as an essential educational dimension for the development of the younger generation and society as a whole. The author reviews the main conventions, treaties, and recommendations of the Council of Europe that directly or indirectly address the issue of promoting and implementing parental education at the state policy level. The de facto situation regarding parental education in the Republic of Moldova and the regulatory framework and policies in the educational, social, medical, etc. fields are revealed. The article also reviews the results of a major relevance study on educational services related to parenting education. Furthermore, the article advocates for the introduction of parenting education as an optional subject in schools in the Republic of Moldova, highlighting the benefits of this new educational dimension.

Cuvinte-cheie
parenting, educația pentru parenting, competențe parentale, politici educaţionale, educație pentru familie.