Развитие интонационного мышления ученика педагогического колледжа в процессе вокально[1]хоровой деятельности
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
109 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:78.068 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Muzică (1809)
SM ISO690:2012
ГЛЕБОВА, Aнна. Развитие интонационного мышления ученика педагогического колледжа в процессе вокально[1]хоровой деятельности. In: Proiectul educațional/comunitar – segment complementar procesului educațional, 6 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2022, pp. 67-72. ISBN 978-9975-155-96-0 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Proiectul educațional/comunitar – segment complementar procesului educațional 2022
Conferința "Proiectul educațional/comunitar – segment complementar procesului educațional"
Chişinău, Moldova, 6 octombrie 2022

Развитие интонационного мышления ученика педагогического колледжа в процессе вокально[1]хоровой деятельности

CZU: 37.016:78.068

Pag. 67-72

Глебова Aнна
 
Colegiul Pedagogic „Ion Creangă” din Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 15 noiembrie 2023


Rezumat

Articolul dezvăluie fundamentele teoretice și condițiile practice de dezvoltare a personalității elevului în sistemul de învățământ tehnic profesional modern, una dintre structurile căruia este Colegiul pedagogic. Registrul domeniilor de formare profesională include o astfel de specialitate ca Conducător muzical, care vizează formarea unor astfel de competențe ale unui viitor specialist precum „abilități artistice, practice, motorii, deținerea unui sistem teoretic și practic de competențe pedagogice, psihologice și metodologice speciale”. În acest context, în curriculum-ul specialității, „Conducător musical”, un modul important în formarea viitorului specialist îl reprezintă modulul interpretativ-artistic, una din disciplinele căruia este Clasă corală. Unul din cele mai importante obiective în formarea specialistului la acest modul, inclusiv Clasa corală este dezvoltarea gândirii muzicale a elevului. Investigând fenomenul gândirii muzicale, funcțiile și mecanismele sale în procesul activității vocal-corale, am ajuns la concluzia că anume gândirea intonațională și dezvoltarea acesteia contribuie la dezvoltarea aprofundată a competențelor menționate mai sus a viitorului specialist în domeniul educației muzicale preșcolare. Astfel am identificat unele metode de dezvoltare a gândirii intonaționale la ora de cor în Colegiul pedagogic.

The article reveals the theoretical foundations and conditions for the development of a student's personality in the system of modern professional technical education, one of the structures of which is a Pedagogical College. The register of areas of professional training also includes such a specialty as a Music Leader, aimed at the formation of such competencies of a future specialist as ,,artistic, practical, motor skills, possession of a theoretical and practical system of special pedagogical, psychological and methodological competencies”. In this context, in the curriculum of the specialty ,,Music Leader”, an important module in the formation of a specialist is represented by subjects of artistic and creative direction, one of which is a Choral class. Along with the most important goal-setting in the formation of a specialist in the Choral class is the development of musical thinking of the student. Investigating the phenomenon of musical thinking, its functions and mechanisms in the process of vocal and choral activity, we concluded that intonation thinking and its development contribute to the in-depth development of the above-mentioned competencies of a future specialist in the field of preschool musical education and identified a number of methods for the development of intonation thinking in a choir lesson at a Pedagogical College.

Cuvinte-cheie
învățământ profesional, colegiu pedagogic, conducător muzical, activitate vocal-corală, gândire muzicală, gândire intonațională, metode de gândire intonațională,

vocational education, pedagogical college, artistic method, musical leader, vocal-choral activity, musical thinking, intonation thinking