Proiectul educațional „Literatura altfel”- punte de trecere de la textul extracurricular la cel curricular
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
125 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-28 16:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.46:82.09 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4054)
Critică literară. Studii literare (217)
SM ISO690:2012
ROTARU, Irina, VASILIU, Galina, VIȘANU, Diana. Proiectul educațional „Literatura altfel”- punte de trecere de la textul extracurricular la cel curricular. In: Proiectul educațional/comunitar – segment complementar procesului educațional, 6 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2022, pp. 21-24. ISBN 978-9975-155-96-0 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Proiectul educațional/comunitar – segment complementar procesului educațional 2022
Conferința "Proiectul educațional/comunitar – segment complementar procesului educațional"
Chişinău, Moldova, 6 octombrie 2022

Proiectul educațional „Literatura altfel”- punte de trecere de la textul extracurricular la cel curricular

CZU: 37.016.46:82.09

Pag. 21-24

Rotaru Irina, Vasiliu Galina, Vișanu Diana
 
Colegiul Naţional de Comerţ al ASEM
 
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2023


Rezumat

The article presents models of extracurricular activities, experiences, relevant visions, attitudes regarding the act of reading, cultivated in order to facilitate the transition from extracurricular to curricular texts, but also in order to develop the necessary skills to fit today's student into tomorrow's society. The given project also aims to form an informed reader, who is able to produce, oral or written texts about texts, but also texts against texts, in this way developing competencies for analysis, interpretation, argumentation, critical thinking, forming the ideal reader, with articulate, coherent, nuanced and expressive language.

În articol sunt prezintate modele de activități extracurriculare, experiențe, viziuni relevante, atitudini ce vizează actul lecturii, cultivat în scopul înlesnirii trecerii de la textul extracurricular la cel curricular, dar și în vederea dezvoltării competențelor necesare întru încadrarea elevului de azi în societatea de mâine. Proiectul dat mai are menirea de a forma un cititor avizat, care să fie capabil de a produce, oral sau scris text despre text, dar și text împotriva textului, atingând în acest fel, capacități de analiză, interpretare, argumentare, gândire critică, formând cititorul ideal, cu un limbaj articulat, coerent, nuanțat și expresiv.

Cuvinte-cheie
competenţă lectorală, text-tabiet, text extracurricular, text curricular, produs digital,

lecture competence, text-tabiet, extracurricular text, curricular text, digital product