Articolul precedent |
Articolul urmator |
230 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-23 11:41 |
SM ISO690:2012 BUGAIAN, Larisa. Autonomia universitară - noțiuni, dimensiuni și relevanță. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.1, pp. 18-21. ISBN 978-9975-88-000-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior Vol.1, 2014 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior" 1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 18-21 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În discursurile privind procesul de la Bologna autonomia universitară este unul din obiectivele de dezvoltare a sistemului învățământului superior. Autonomia este o precondiție a sporirii competitivității încadrată în termeni de performanța și atractivitate a învățământului superior. Sistemele universitare naționale au foarte diferite istorii care rezultă în diverse modele de sisteme universitare. Cu toate acestea, în ultimii ani, oricare dintre sistemele naționale este supusă unor reforme substanțiale cu scopul dezvoltării autonomiei universitare. Sensul definiției „autonomie universitară‖ ține de dimensiunile acestei noțiunii și care din aceste elemente vor spori competitivitatea și atractivitatea instituției. Cercetările arată că instituțiile de învățământ superior sunt apte să-și elaboreze obiective strategice și oferte educaționale, pot câştiga surse financiare suplimentare și pot gestiona în mod rațional sursele financiare disponibile. |
||||||
Cuvinte-cheie sistemul educaţional, învățământului superior, autonomie universitară |
||||||
|