Autonomia universitară - noțiuni, dimensiuni și relevanță
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
230 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-23 11:41
SM ISO690:2012
BUGAIAN, Larisa. Autonomia universitară - noțiuni, dimensiuni și relevanță. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.1, pp. 18-21. ISBN 978-9975-88-000-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior
Vol.1, 2014
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior"
1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014

Autonomia universitară - noțiuni, dimensiuni și relevanță


Pag. 18-21

Bugaian Larisa
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2023


Rezumat

În discursurile privind procesul de la Bologna autonomia universitară este unul din obiectivele de dezvoltare a sistemului învățământului superior. Autonomia este o precondiție a sporirii competitivității încadrată în termeni de performanța și atractivitate a învățământului superior. Sistemele universitare naționale au foarte diferite istorii care rezultă în diverse modele de sisteme universitare. Cu toate acestea, în ultimii ani, oricare dintre sistemele naționale este supusă unor reforme substanțiale cu scopul dezvoltării autonomiei universitare. Sensul definiției „autonomie universitară‖ ține de dimensiunile acestei noțiunii și care din aceste elemente vor spori competitivitatea și atractivitatea instituției. Cercetările arată că instituțiile de învățământ superior sunt apte să-și elaboreze obiective strategice și oferte educaționale, pot câştiga surse financiare suplimentare și pot gestiona în mod rațional sursele financiare disponibile.

Cuvinte-cheie
sistemul educaţional, învățământului superior, autonomie universitară