Consideraţii privind activităţile băncilor în era digitală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
196 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-14 13:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
336.71:004 (10)
Monedă. Sistem monetar. Bănci. Bursa de mărfuri (774)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
BORŞ, Ion, ŢÎRDEA, Iurie. Consideraţii privind activităţile băncilor în era digitală. In: Rolul investiţiilor în dezvoltarea economiei digitale în contextul globalizării financiare, Ed. 3, 22-23 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2016, Ediția 3, pp. 117-118.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Rolul investiţiilor în dezvoltarea economiei digitale în contextul globalizării financiare
Ediția 3, 2016
Conferința "Rolul investiţiilor în dezvoltarea economiei digitale în contextul globalizării financiare"
3, Chişinău, Moldova, 22-23 decembrie 2016

Consideraţii privind activităţile băncilor în era digitală

CZU: 336.71:004
JEL: G21, L86, O33

Pag. 117-118

Borş Ion1, Ţîrdea Iurie2
 
1 Banca Naţională a Moldovei,
2 BC „Mobiasbanca-Groupe Société Générale” SA, Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 31 martie 2023


Rezumat

În ultimii ani, datorită dezvoltării tehnologiilor digitale, se observă o creştere stridentă a mediului competitiv al băncilor, la nivel global, pentru acordarea serviciilor financiare, impulsionată de intrarea pe piaţă a furnizorilor nebancari de servicii financiare activitatea cărora este bazată pe aplicarea tehnologiilor digitale. Dezvoltarea serviciilor financiare inovatoare din sectorul bancar, în special cele bazate pe algoritmi, constituie o ameninţare pentru piaţa consolidată de băncile tradiţionale. Respectiv, băncile din întreaga lume, inclusiv şi cele din Republica Moldova, pentru a-şi menţine cotele de piaţă şi competitivitatea dar şi pentru a face faţă provocărilor erei digitale, trebuie să adopte strategii de răspuns prin implimentarea celor mai avansate tehnologii, inclusiv criptografia, inteligenţa artifcială şi sistemele de analize de date mari ce ar asigura dezvoltarea propriilor servicii şi produse digitale. Printre aspectele care necesită a fi redefinite şi revăzute, în vederea integrării tehnologiilor digitale în activitatea băncilor, se evidenţiază: - sistemele de vânzare a produselor şi serviciilor băncilor prin conectarea şi coordonarea interacţiunilor prin mai multe canale, permiţând clienţilor interacţiuni inteligente, şi personalizate care îmbină experienţele fizice şi virtuale. - sistemele de plăţi prin asigurarea utilizării consumatorilor a telefoanelor mobile pentru a achita pentru diverse produse şi servicii ceea ce ar duce la îmbunătăţirea comodităţii clienţilor şi captarea pieţelor adiacente sectorului bancar, iar în consecinţă va duce şi la îmbunătăţiri orizontale în ceea ce priveşte eficienţa reţelei, colaborarea etc. - angajaţii, care derivă din necesitatea abordării „generaţiei viitoare”. Propulsia conectivităţii erei digitale printre unităţile multiple va duce la îmbunătăţirea productivităţii, sporirea colaborării şi reducerea costurilor aferente angajaţilor din filiale, precum şi celor de la sediul central.- publicitate conectată şi orientată prin realizarea publicităţii şi marketingului orientat prin e-mail, reţele de socializare, publicitate online, dispozitive mobile şi semnalizare digitală; - sisteme de analiză a efectului de levier prin tehnologii bazate pe internet pentru conexiuni directe şi relevante cu clienţii; - inovaţia produselor prin dezvoltarea rapidă a noilor oferte destinate creşterii eficienţei şi a perspectivelor clienţilor ceea ce va duce la creşterea loialităţii clienţilor; - consiliere bazată pe tehnici video care informează şi îndrumă clienţii conectându-i cu un expert în consultanţă, fie în filială sau direct pe dispozitive mobile, ceea ce va conduce la o satisfacţie mai mare a clienţilor însoţită de oportunităţi de majorare a vânzărilor produselor şi serviciilor; - consultanţă bazată pe prelucrarea informaţiilor prin crearea serviciilor de consultanţă bazate pe înţelegerea profundă a preferinţelor şi cerinţelor clienţilor, respectiv transformarea în valoare a informaţiilor deţinute de bănci cu privire la clienţi; - teller virtual prin automatizarea opţiunilor şi tranzacţiilor clienţilor cu ajutorul canalelor de auto-deservire ceea ce duce la creşterea productivităţii angajaţilor asociată cu cerinţe mai reduse de personal, îmbunătăţirea satisfacţiei clienţilor prin experienţe interactive îmbunătăţite. Aspectele menţionate sugerează că, actualmente, băncile din Republica Moldova urmează a-şi orienta investiţiile în asigurarea implimentării tehnologiilor digitale în vederea transformării modelul lor de afaceri fie într-o platformă algoritmică, fie prin crearea unui ecosistem bancar digital, respectiv, să ia în considerare constituirea alianţelor strategice potenţiale cu furnizorii de servicii financiare digitale, asigurând, totodată, o plus valoare întregului lanţ valoric al băncii.