Incursiune istorică оn evoluția conceptului de autoeducație
Închide

Error message

  • Notice: Trying to get property of non-object in publication_view_data() (line 883 of /var/www/sites/idsi/ibn2014/trunk/sites/all/modules/publication_view/publication_view.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object in publication_view_data() (line 901 of /var/www/sites/idsi/ibn2014/trunk/sites/all/modules/publication_view/publication_view.module).
Articolul precedent
Articolul urmator
219 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.041 (30)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256)
SM ISO690:2012
TĂNĂSESCU (N.IANCU), Elena. Incursiune istorică оn evoluția conceptului de autoeducație. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 4, 27-28 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2022, Ediția 4-a, pp. 161-169. ISBN 978-9975-161-32-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 4-a, 2022
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
4, Bălți, Moldova, 27-28 octombrie 2022

Incursiune istorică оn evoluția conceptului de autoeducație

Historical incursion in the evolution of the self-education concept

CZU: 37.041

Pag. 161-169

Tănăsescu (n.Iancu) Elena
 
Grădinița nr.23, București
 
 
Disponibil în IBN: 14 martie 2023


Rezumat

Articolul prezintă o incursiune în dezvoltarea semnificațiilor conceptului de autoeducație evocate în literatura filosofică, psihologică și pedagogică. Asociată învăţării autonome și autoreglate, autoeducația este cea mai eficientă formă de învăţare ce defineşte capacitatea educaților de a învăţa independent și a se implica activ, autoreglându-şi învăţarea pentru atingerea performanţelor. Autoreglarea învăţării este recunoscută ca obiectiv esenţial al educaţiei și ca o competenţă prioritară și condiţie determinantă a succesului.

The article presents an incursion into the development of the meanings of the concept of self-education evoked in the philosophical, psychological and pedagogical literature. Associated with autonomous and self-regulated learning, self-education is the most effective form of learning that defines the ability of the educated to learn independently and get actively involved, self-regulating their learning to achieve performance. Self-regulation of learning is recognized as an essential objective of education and as a priority competence and main condition for success.

Cuvinte-cheie
învăţare autonomă, autoeducaţie, învățarea autoreglată,

autonomous learning, self-education, self-regulated learning