Abordări teoretice ale consilierii pentru responsabilitatea parentală și terapia familiei socialmente-vulnerabile
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
243 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 19:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1/.2 (19)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3944)
SM ISO690:2012
ANDRONACHE, Roxana Nicoleta. Abordări teoretice ale consilierii pentru responsabilitatea parentală și terapia familiei socialmente-vulnerabile. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 4(30), pp. 123-129. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.123-129
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(30) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Abordări teoretice ale consilierii pentru responsabilitatea parentală și terapia familiei socialmente-vulnerabile

Theoretical approaches of counseling for parental responsibility and socially vulnerable family therapy

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.123-129
CZU: 37.018.1/.2

Pag. 123-129

Andronache Roxana Nicoleta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 martie 2023


Rezumat

Dimensiunea pedagogică/educațională a consilierii vizează provocarea unor schimbări conștiente în sfera cognitivă, afectivă, atitudinală și comportamentală a copiilor și părinților prin încadrarea lor în activități educațional-formative, care asigură achiziționarea și consolidarea competențelor, deprinderilor de a face față provocărilor vieții. Formarea unor competențe parentale de relaționare și comunicare cu propriii copii, mai cu seamă cu cei de vârstă preadolescentă și adolescentă, reprezintă esența consilierii centrate pe această dimensiune. Părinții devin parteneri ai consilierului în armonizarea relației dintre ei și preadolescenți. Consilierea centrată pe dezvoltarea părinților se îmbină cu activitățile de formare-dezvoltare a copiilor în cadrul școlar.

The pedagogical/educational dimension of counseling aims to provoke conscious changes in the cognitive, affective, attitudinal and behavioral sphere of children and parents by involving them in educational-formative activities, which ensure the acquisition and consolidation of skills, skills to face life's challenges. The formation of parental skills for relating and communicating with one's own children, especially with those of preadolescent and adolescent age, represents the essence of counseling centered on this dimension. Parents become partners of the counselor in harmonizing the relationship between them and the preadolescent. Counseling focused on the development of parents is combined with the training-development activities of children in the school setting.

Cuvinte-cheie
responsabilitate parentală, consilierea familiei, terapia familiei, familie socialmentevulnerabile,

parental responsibility, family counseling, family therapy, socially-vulnerable family