Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
243 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-19 19:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.1/.2 (19) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3944) |
SM ISO690:2012 ANDRONACHE, Roxana Nicoleta. Abordări teoretice ale consilierii pentru responsabilitatea parentală și terapia familiei socialmente-vulnerabile. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 4(30), pp. 123-129. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.123-129 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 4(30) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.123-129 | ||||||
CZU: 37.018.1/.2 | ||||||
Pag. 123-129 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dimensiunea pedagogică/educațională a consilierii vizează provocarea unor schimbări conștiente în sfera cognitivă, afectivă, atitudinală și comportamentală a copiilor și părinților prin încadrarea lor în activități educațional-formative, care asigură achiziționarea și consolidarea competențelor, deprinderilor de a face față provocărilor vieții. Formarea unor competențe parentale de relaționare și comunicare cu propriii copii, mai cu seamă cu cei de vârstă preadolescentă și adolescentă, reprezintă esența consilierii centrate pe această dimensiune. Părinții devin parteneri ai consilierului în armonizarea relației dintre ei și preadolescenți. Consilierea centrată pe dezvoltarea părinților se îmbină cu activitățile de formare-dezvoltare a copiilor în cadrul școlar. |
||||||
Cuvinte-cheie responsabilitate parentală, consilierea familiei, terapia familiei, familie socialmentevulnerabile, parental responsibility, family counseling, family therapy, socially-vulnerable family |
||||||
|