Necesitatea educației pentru mediu în formarea culturii ecologice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
197 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-17 03:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.033 (74)
Educație (14823)
SM ISO690:2012
COJOCARI-LUCHIAN, Snejana. Necesitatea educației pentru mediu în formarea culturii ecologice. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2021, nr. 2(14), pp. 103-109. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(14) / 2021 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Necesitatea educației pentru mediu în formarea culturii ecologice

The need for environmental education in training ecological culture

CZU: 37.033

Pag. 103-109

Cojocari-Luchian Snejana
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 26 februarie 2023


Rezumat

Soluționarea crizei de mediu poate fi posibilă prin reorientarea educației ecologice antropocentrice, favorabile omului şi defavorabile naturii, la promovarea educaţiei ecologice ecocentrice, favorabilă naturii, mediului înconjurător şi omului. Abordarea ecocentrică a educației ecologice/educație pentru mediu este o modalitate pedagogică de restabilire a unității/armoniei omului cu natura prin stabilirea/marcarea componentei epistemologice și teleologice de reorientare a educației ecologice spre stabilizare ecologică şi inadmisibilitatea suprapunerii omului naturii; instituirea unităţii om-natură, perceperea naturii ca subiect şi partener în interacţiunea sa cu omul; echilibrul om-natură, echilibrul interacţiunii pragmatice şi nonpragmatice cu natura.

Solving the environmental crisis may be possible by redirecting the antropocentrice ecological education, favourable ecological and human nature, adverse to the promotion of environmental education ecocentrice, favorable nature, the environment and human. Favorable to human and unfavorable to nature, to promote the ecological ecocentrice education, favorable to nature, environment and human being. Ecocentrice approach of ecological education is a way of pedagogy to restore the unity / harmony between human and nature by establishing / marking epistemological and teleological competence of reorientation of ecological education toward ecological stabilization and inadmissiblility of overlapping human being with nature; establishment of man and nature unity; perception of nature as subject and partner in interaction with man; balance of man and nature; the balance of pragmatic and nonpragmatic interaction with nature.

Cuvinte-cheie
educație ecologică ecocentrică/educație pentru mediu, cultură ecologic,

ecocentric ecological education / environmental education, Ecological culture