Tehnici ale muncii intelectuale: lectura, interogarea multiprocesuală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
232 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-30 22:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.2/.3 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
AXENTII, Victor. Tehnici ale muncii intelectuale: lectura, interogarea multiprocesuală. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2021, nr. 1(13), pp. 153-159. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(13) / 2021 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Tehnici ale muncii intelectuale: lectura, interogarea multiprocesuală

Techniques de travail intellectuel: lecture, question multiprocessus

CZU: 37.013.2/.3

Pag. 153-159

Axentii Victor
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 26 februarie 2023


Rezumat

Subiectul abordează un demers centrat pe două axe (opera epică şi modalităţile de predare-asimilare a acesteia), oferind astfel soluţii pertinente de realizare a scenariului didactic: obiective, conţinuturi, tehnologie, evaluare. Tehnologia didactică actuală reclamă mânuirea unui şir de modalităţi eficiente de învăţare, care să asigure înţelegerea epicului ca gen artistic specific de creaţie literară. Având un înalt potenţial formativ, opera epică oferă conţinuturi de valoare, necesare în procesul de formare a cititorului avizat de literatură, iar tehnologia didactică actuală propune o gamă largă de modalităţi prin care actul educaţional să atingă scopul scontat. De conexiunea acestor două aspecte ţine formarea competenţelor de lectură şi hermeneutice ale elevilor.

Le sujet aborde une approche centrée sur deux axes (le travail épique et les manières de l'enseigner - l'assimiler), offrant ainsi des solutions pertinentes pour la réalisation du scénario didactique: objectifs, contenus, technologie, évaluation. La technologie didactique actuelle nécessite l'utilisation d'une série de moyens d'apprentissage efficaces, qui devraient assurer la compréhension de l'épopée en tant que genre artistique spécifique de la création littéraire. Ayant un fort potentiel formatif, l'oeuvre épique offre des contenus précieux, nécessaires au processus de formation du lecteur approuvé par la littérature, et la technologie didactique actuelle propose un large éventail de voies pour que l'acte éducatif atteigne le but attendu. La connexion de ces deux aspects est liée à la formation des compétences de lecture et d'herméneutique des élèves.

Cuvinte-cheie
lectură, interogare multiprocesuală, act educaţional, potențial formativ, scenariu didactic,

lecture, interrogation multiprocessus, acte pédagogique, potentiel formateur, scénario didactique