Valorificarea limbajului de programare python și implementarea de bază a acestuia
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
201 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-31 00:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
004.4:37.01 (6)
Programe. Software (296)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
SÎRGHI, Olesea. Valorificarea limbajului de programare python și implementarea de bază a acestuia . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 221-225. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p221-225
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.2, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Valorificarea limbajului de programare python și implementarea de bază a acestuia

Valorization of the python programming language and its basic implementation

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p221-225
CZU: 004.4:37.01

Pag. 221-225

Sîrghi Olesea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2023


Rezumat

The fast development of information technologies in recent decades is reflected both in the emergence of many programming languages and in the methods of developing and writing high-performance algorithms. Because of this, the curriculum in the discipline of Informatics was modernized, both the fundamental components of informatics and the applied ones followed a continuous development. The textbook is an official curricular document of educational policy that ensures the school curriculum in a form that aims to present knowledge and skills systematically through different teaching units, especially from the perspective of the student, to arouse curiosity and to increase the knowledge and learning interests of students to put them in a position to be actively involved in their own training and development, we propose to digitize the textbook of Computer Science for 10th grade.

Cuvinte-cheie
algorithm, programming language, digital resources, e-textbook