Practici de valorificare a resurselor tic în cadrul manualelor digitale de muzică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
222 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 15:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
004.4:37.01:78 (1)
Programe. Software (296)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Muzică (1809)
SM ISO690:2012
TIMUȘ, Olga. Practici de valorificare a resurselor tic în cadrul manualelor digitale de muzică . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 197-201. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p197-201
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.2, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Practici de valorificare a resurselor tic în cadrul manualelor digitale de muzică

Practices of using ict resources in music digital textbooks

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p197-201
CZU: 004.4:37.01:78

Pag. 197-201

Timuș Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2023


Rezumat

The use of digital interactive textbooks in music education classes offers students multiple opportunities to interact with the world of sounds, increasing their ability to experiment and express themselves through music: listening to it, performing it, creating it. Although, at present, the use of digital textbooks is a growing trend in the Republic of Moldova, an analysis of them on the local market shows that they contain static, rigid educational elements. In this article, I will try to explain a number of practices that expand the possibilities of using digital music textbooks: including and manipulating audio/video files, using free dedicated software, adding hyperlinks, interactive web applications, and more.

Cuvinte-cheie
Interactive ebooks, digital educational resources, the study of music, interactive multimedia extensions (IME)