Articolul precedent |
Articolul urmator |
222 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-13 15:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
004.4:37.01:78 (1) |
Programe. Software (296) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Muzică (1809) |
SM ISO690:2012 TIMUȘ, Olga. Practici de valorificare a resurselor tic în cadrul manualelor digitale de muzică . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 197-201. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p197-201 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.2, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p197-201 | ||||||
CZU: 004.4:37.01:78 | ||||||
Pag. 197-201 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The use of digital interactive textbooks in music education classes offers students multiple opportunities to interact with the world of sounds, increasing their ability to experiment and express themselves through music: listening to it, performing it, creating it. Although, at present, the use of digital textbooks is a growing trend in the Republic of Moldova, an analysis of them on the local market shows that they contain static, rigid educational elements. In this article, I will try to explain a number of practices that expand the possibilities of using digital music textbooks: including and manipulating audio/video files, using free dedicated software, adding hyperlinks, interactive web applications, and more. |
||||||
Cuvinte-cheie Interactive ebooks, digital educational resources, the study of music, interactive multimedia extensions (IME) |
||||||
|