Articolul precedent |
Articolul urmator |
226 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-01 15:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.02 (43) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 UNGUREANU, Eugenia Nadia. Corelări ale învățării prin descoperire cu teoriile și principiile pedagogice . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 159-165. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p159-165 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.2, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p159-165 | ||||||
CZU: 373.2.02 | ||||||
Pag. 159-165 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Learning is about building knowledge. Learning theories fall into three categories: behaviorism, constructivism and cognitivism. Kindergarten activities lay the foundations for an openness to the concepts that children will encounter later. One of the teacher's tasks is to show the child how to learn, how to focus his or her attention in order to increase stability and distributivity and to observe, with interest, the material studied. The mastery of the teaching act consists in combining theoretical knowledge and practical usefulness in a unified process and supporting the child in acquiring knowledge on the path of self-discovery and forming motivation to progress in knowledge through active involvement, stimulating the potential of each preschool child. |
||||||
Cuvinte-cheie early childhood learning, learning theories, pedagogical and teaching principles, discovery learning |
||||||
|