Importanța notării dansului pe hârtie ca metodă particulară de predare-învățare-evaluare a disciplinelor de dans
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
199 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 15:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:793 (4)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Divertisment. Jocuri. Sport (1700)
SM ISO690:2012
TALPĂ, Svetlana. Importanța notării dansului pe hârtie ca metodă particulară de predare-învățare-evaluare a disciplinelor de dans. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 155-159. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p155-159
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.2, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Importanța notării dansului pe hârtie ca metodă particulară de predare-învățare-evaluare a disciplinelor de dans

The importance of noting dance on paper as a particular method of teaching-learning-evaluation of dance disciplines

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p155-159
CZU: 37.016:793

Pag. 155-159

Talpă Svetlana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 februarie 2023


Rezumat

This article discusses practitioners who have contributed to the development of the process of capturing dance or dance movements on paper, through: notation, photography and film. The reflections of these personalities, such as Ann Hutchinson, Rudolf Von Laban, Eadweard Muybridge, Lois Greenfield, Ted Shawn, Norman McLaren and Sue Healey, included the definition of direct research on how these three documentary media interact to describe a dancing in various choreographic genres. The aim of this research is to highlight the importance of noting and capturing the body in motion, to see if it is possible to make an evolution in the process of teaching-learning-assessment of dance disciplines, by analyzing and "reading" a document, being able to communicate dance to the dancer / student when a living body is absent.

Cuvinte-cheie
dance, notation, particular method, Discipline