Strategii didactice de predare în cadrul lecțiilor de matematică la nivelul primar de învățământ
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
224 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 10:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.013:51 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Matematică (1657)
SM ISO690:2012
URSU, Ludmila. Strategii didactice de predare în cadrul lecțiilor de matematică la nivelul primar de învățământ. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 7-14. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p7-14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.2, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Strategii didactice de predare în cadrul lecțiilor de matematică la nivelul primar de învățământ

Teaching strategies for mathematics lessons in primary school

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p7-14
CZU: 373.3.013:51

Pag. 7-14

Ursu Ludmila
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 februarie 2023


Rezumat

This article addresses the issue of increasing the effectiveness of mathematics teaching strategies in primary school from the perspective of predominant cognitive operations in the teaching approach: inductivedeductive, analog and transductive teaching strategies. The main features of these strategies are highlighted. Structured models of the following dimensions are proposed: the stages of the teaching approach; forms of class organization; basic teaching methods; types of teaching aids. The proposed models allow personalization and adaptation to various educational contexts.

Cuvinte-cheie
primary mathematics education, teaching didactic strategy, inductive- deductive didactic strategy, analog didactic strategy, transductive didactic strategy