Articolul precedent |
Articolul urmator |
224 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 10:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.013:51 (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
Matematică (1657) |
SM ISO690:2012 URSU, Ludmila. Strategii didactice de predare în cadrul lecțiilor de matematică la nivelul primar de învățământ. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 7-14. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p7-14 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.2, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p7-14 | ||||||
CZU: 373.3.013:51 | ||||||
Pag. 7-14 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article addresses the issue of increasing the effectiveness of mathematics teaching strategies in primary school from the perspective of predominant cognitive operations in the teaching approach: inductivedeductive, analog and transductive teaching strategies. The main features of these strategies are highlighted. Structured models of the following dimensions are proposed: the stages of the teaching approach; forms of class organization; basic teaching methods; types of teaching aids. The proposed models allow personalization and adaptation to various educational contexts. |
||||||
Cuvinte-cheie primary mathematics education, teaching didactic strategy, inductive- deductive didactic strategy, analog didactic strategy, transductive didactic strategy |
||||||
|