Dreptul copiilor în mediul digital
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
439 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-08 22:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
341.231.14-053.2:004.738.5 (1)
Persoane și obiecte ale dreptului internațional (1010)
Comunicații între calculatoare. Rețele de calculatoare (535)
SM ISO690:2012
OHRIMENCO (BOŢAN), Aliona, CALCAVURA, Nicoleta. Dreptul copiilor în mediul digital. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 348-356. ISBN 978-9975-46-617-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022
Conferința "Educația privind drepturile copilului:"
1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021

Dreptul copiilor în mediul digital

Children 's right in the digital environment

CZU: 341.231.14-053.2:004.738.5

Pag. 348-356

Ohrimenco (Boţan) Aliona, Calcavura Nicoleta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 octombrie 2022


Rezumat

The digital environment is becoming increasingly important in most aspects of children's lives. The article comes to argue the need to respect the right of children to digital education based on the international standard adapted in General Comment no. 25 on the rights of children in the digital environment”. It also reflects some recommendations needed to be followed by teachers in early childhood, regarding the children's rights in the digital environment, digital parenting, protection of children in the online environment. Genuine access to digital technologies can support children in achieving the full spectrum of civil, political, cultural, economic and social rights. Even education is gradually becoming based on digital technologies.

Mediul digital devine din ce în ce mai important în majoritatea aspectelor vieții copiilor. Articolul vine să argumenteze necesitatea respectării dreptului copiilor la educație digitală pe baza standardului internațional adaptat în Comentariul general nr. 25 privind drepturile copiilor în mediul digital”. De asemenea, reflectă unele recomandări care trebuie urmate de către profesorii din prima copilărie, cu privire la drepturile copiilor în mediul digital, parenting digital, protecția copiilor în mediul online. Accesul real la tehnologiile digitale poate sprijini copiii în realizarea întregului spectru al drepturilor civile, politice, culturale, economice și sociale. Chiar și educația devine treptat bazată pe tehnologii digitale.

Cuvinte-cheie
Digital environment, digital education, digital parenting, beneficial and harmful effects of digital devices, rules for using digital devices,

mediu digital, educație digitală, parenting digital, efecte benefice și nocive ale dispozitivelor digitale, reguli de utilizare a dispozitivelor digitale