Valorificarea filmelor documentare în calitate de suport metodic în instituțiile de învățământ
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
281 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 11:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
791.43-92 (22)
Divertisment. Jocuri. Sport (1711)
SM ISO690:2012
BILAȘ, Stela, OLĂRESCU, Dumitru. Valorificarea filmelor documentare în calitate de suport metodic în instituțiile de învățământ. In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, 10 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: 2021, p. 30. ISBN 978-9975-117-80-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2021
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2021

Valorificarea filmelor documentare în calitate de suport metodic în instituțiile de învățământ

CZU: 791.43-92

Pag. 30-30

Bilaș Stela, Olărescu Dumitru
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 6 octombrie 2022


Rezumat

Filmografia studiourilor noastre Moldova-Film, Telefilm-Chișinău e bogată în filme istorico-biografice, la crearea cărora au fost implicați aproape toți regizorii: Emil Loteanu, Vlad Ioviță, Vasile Pascaru, Anatol Codru, Vlad Druc, Iacob Burghiu, Pavel Bălan, Andrei Buruiană, Nicolai Harin ș.a. Filme ce prezintă destine remarcabile din cele mai diverse domenii (Mihai Eminescu, Vasile Alecsandri, Ion Creangă, Dimitrie Cantemir, Alexandru Plămădeală, Ștefan Neaga, etc.). În afară de valoarea lor estetică și cognitivă, aceste filme devin un factor important de influență socială, morală, educativă și psihologică. Rolul și impactul filmului documentar, în mod special al celui istorico-biografic este bine-cunoscut, de aceea este necesară valorificarea și promovarea lui, mai ales în rândul elevilor. Astăzi, în epoca imaginii, acest gen de film este necesar pentru diversificarea surselor de învățare pentru elevi, care sunt conectați mai mult la informația difuzată digital. Ei mai ușor acceptă să privească filme, decât să citească cărți. Informația oferită digital este mai ușor asimilată și studiată cu mai mare interes, deoarece implică mai puțin efort din partea elevilor și economisește timp în cadrul orelor, lecția devenind astfel mai interactivă. Majoritatea filmelor noastre istorico-biografice merită să fie utilizate la lecțiile de istorie, limbă și literatură română, arte plastice, educație muzicală, etc. Ele constituie un suport incomensurabil, mai ales că la realizarea acestor filme și-au adus aportul valoroase personalități ale culturii noastre. Prin vizionarea și promovarea filmelor semnate de ei, sunt valorificați și autorii care au depus efort și creativitate.

Cuvinte-cheie
film istorico-biografic, film-portret, documentar, suport didactic, lecţii, vizionare, digital