Rolul autocunoașterii în dezvoltarea personală a studenților-pedagogi în contextul provocărilor societale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
290 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-19 18:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.015 (42)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
CALARAŞ, Carolina. Rolul autocunoașterii în dezvoltarea personală a studenților-pedagogi în contextul provocărilor societale . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 4(134), pp. 15-21. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7038973
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(134) / 2022 / ISSN 1810-6455

Rolul autocunoașterii în dezvoltarea personală a studenților-pedagogi în contextul provocărilor societale

The Role of Self-Knowledge in the Personal Development of Student Teachers in the Context of Social Challenges

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7038973
CZU: 378.015

Pag. 15-21

Calaraş Carolina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2022


Rezumat

Articolul abordează rolul autocunoașterii în dezvoltarea personală a studenților-pedagogi în contextul provocărilor societale și explică aspectele teoretice și metodologice de optimizare a procesului de autocunoaștere. Autoarea descrie componentele procesului de autocunoaștere; delimitează conceptele de om, individ, personalitate; precizează factorii dezvoltării umane/personale, corelându-i cu coordonatele esențiale ale dezvoltării umane; analizează și specifică câteva strategii de autocunoaștere în dezvoltarea personală a studenților-pedagogi.

The article focuses on specifying the role of self-knowledge in the personal development of student teachers in the context of societal challenges, as well as on establishing and explaining the theoretical and methodological aspects of optimizing the process of self-knowledge in the context of personal development. In this context, the author explains the components of student teachers’ self-knowledge; delimits the concepts of human, individual, and personality; specifies the factors of human/ personal development, correlating them with the essential coordinates of human development; analyzes the spheres and dimensions of the personal development of student teachers and specifies a number of practical strategies for self-knowledge in the personal development of student teachers.

Cuvinte-cheie
autocunoaştere, dezvoltare personală, structura personalității umane, factorii dezvoltării personale, strategii de autocunoaștere,

self-knowledge, personal development, structure of human personality, personal development factors, self-knowledge strategies