Articolul precedent |
Articolul urmator |
270 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-20 18:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
069.5 (231) |
Muzee. Expoziții permanente (505) |
SM ISO690:2012 MARINESCU-TONU, Lucia. Dimensiunea interpretativă a expoziţiilor muzeale. In: Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei. : Istorie - Arheologie - Muzeologie, Ed. 30, 29-30 octombrie 2020, Chisinau. Chişinău: Casa Editorial-Poligrafică „Bons Offices”, 2020, Ediția 30, p. 106. ISBN 978-9975-87-736-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei. Ediția 30, 2020 |
||||||
Conferința "Conferinţa ştiinţifică internaţională a Muzeului Naţional de Istorie a Moldovei. " 30, Chisinau, Moldova, 29-30 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 069.5 | ||||||
Pag. 106-106 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Modalitatea cea mai uzitată de interpretare şi promovare a patrimoniului muzeal este expoziţia. În spaţiul acesteia sunt expuse obiecte din colecţiile muzeului, care, prin modurile diverse de dispunere, introduc vizitatorul într-o lume nouă, creată anume pentru el, în vederea trezirii unor sentimente, afecte sau atitudini. Expunerea obiectului muzeal este considerată atât un act de prezentare, cât şi unul de interacţionare, interpretare şi comunicare. Discursul interpretativ decurge la alegerea celor mai expresive şi semnificative mijloace de punere în scenă a conceptului expoziţional, pentru a crea lumea fantastică în care vizitatorul este invitat să intre, să se scufunde, să interacţioneze cu obiectele, să producă semnificaţii, pentru ca, la final, să iasă îmbogăţit din vizita la muzeu. Unităţile muzeale din Republica Moldova, în colaborare cu alţi stakenholderi din domeniul public şi privat, au desfăşurat, cu precădere în ultimii ani, o serie de iniţiative de interpretare şi promovare a patrimoniului cultural. În acest sens, este deosebit de important să evaluăm principalele tehnici de interpretare şi activităţi care le-au inclus pe acestea, pentru a se cunoaşte impactul dimensiunii interpretative şi a se lua măsuri de îmbunătăţire a ofertei, atunci când este cazul. |
||||||
|