Articolul precedent |
Articolul urmator |
236 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-25 07:38 |
SM ISO690:2012 BELEAEVA, Svetlana, CHIRIAC, Sergiu. Unele probleme ale predării fizicii în present. In: Fizica şi tehnologiile moderne, 25-27 august 2016, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Tehnică a Moldovei, 2016, Ediția a 22-a, pp. 210-215. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Fizica şi tehnologiile moderne Ediția a 22-a, 2016 |
||||||
Colocviul "Fizica şi tehnologiile moderne" Chişinău, Moldova, 25-27 august 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 210-215 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Nu în ultimul rând, la formarea tânărului modern, are influență gândirea matematico-științifică. Cunoașterea legilor naturii, abilitatea de a explica fenomenele naturale, bazate pe aceste legi, este o caracteristică esențială a unei persoane educate. Studierea fizicii este bazată pe metodele de modelare și cele experimentale de studiere a naturii, formarea abilităților de rezolvare a problemelor. Dar, în procesul de studiu, apar dificultăți ce depind atât de particularitățile elevilor, cât și de particularitățile fizicii ca disciplină de studiu. Dificultăți la acceptarea modelelor, a adevărului postulativ, asociat cu ipotezele sistemului, și competențe de cercetare slab dezvoltate. Dificultate la studierea fizicii apare si din problemele psihologice ale disciplinei - fizică, precum și datorită gândirii abstracte, slab formate, și necesitatea de a studia fizica în limbajul matematicii. Sarcina principală a profesorului este de a crea condițiile necesare pentru depășirea obstacolelor întâlnite de elevi și formarea unei viziuni științifice unificate despre lume. |
||||||
Cuvinte-cheie metoda modelării, competenţe de cercetare, adevăr relativ, conştientizare, probleme psihologice ale disciplinei, condiții de depășire a barierelor |
||||||
|