Dezvoltarea comunicării la copiii cu deficienţe mintale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
318 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-16 08:09
SM ISO690:2012
MOCANU, Cornelia. Dezvoltarea comunicării la copiii cu deficienţe mintale. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 390-400. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Dezvoltarea comunicării la copiii cu deficienţe mintale


Pag. 390-400

Mocanu Cornelia
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

The socialization process of children with mental disabilities faces difficult problems to solve, such as the lack of interpersonal communication skills in the environment of people without disabilities; the non-existence of the need to communicate; inadequate self-esteem; negative perception of other people; egocentrism; the inclination to be maintained and protected. The life of the mentally handicapped child does not involve wide contact with his peers: if the child is institutionalized, then he is surrounded by people with similar social-mental and communicative problems; if they are in the family, then only the family, the relatives, are next to them, therefore the need for a deep analysis of the laws of communication development in the category given by children.

Procesul de socializare a copiilor cu deficienţă mintală se confruntă cu probleme greu de soluţionat, cum ar fi: lipsa deprinderilor de comunicare interpersonală în mediul persoanelor fără deficienţe; inexistenţa necesităţii de a comunica; autoaprecierea inadecvată; perceperea negativă a altor persoane; egocentrismul; înclinaţia spre a fi întreţinuţi şi tutelaţi. Viaţa copilului cu deficienţă mintală nu presupune contactul larg cu semenii săi – dacă un copil este instituţionalizat, atunci el este înconjurat de persoane cu probleme social-psihice şi comunicative asemănătoare; dacă se află în familie, atunci alături sunt doar familia, rudele, de aici rezultă necesitatea unei analize profunde a legităţilor de dezvoltare a comunicării la categoria dată de copii.

Cuvinte-cheie
disabilities, mental, inclusion, social skills, extra didactic activities,

dizabilităţi, mintal, incluziune, competenţe sociale, activități extradidactice