Textul literar în didactica limbilor străine
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
284 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-23 14:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147:811.1/.2’24 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Limbi (3234)
SM ISO690:2012
MELNICIUC, Radu. Textul literar în didactica limbilor străine . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 216-221. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.2, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Textul literar în didactica limbilor străine

The literary text in the foreign language didactics

CZU: 378.147:811.1/.2’24

Pag. 216-221

Melniciuc Radu
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2022


Rezumat

This article discusses a number of aspects of the problem of using the literary text in the process of teaching and learning foreign languages at the universities of the Republic of Moldova. The low level of reading, including the one in different foreign languages, creates a series of gaps in the training of the glottodidactic specialist and generates a series of challenges to which the university professor must respond. The study is a plea for more insistent use of literary works (especially at levels B1, B2, C1) in the process of training the foreign language teachers, not only regarding the literary skills, but also the linguistic competences and the (inter)cultural ones as well.

Cuvinte-cheie
glottodidactics, communicative approach, literary approach, literary text, individual reading, autentic text