Articolul precedent |
Articolul urmator |
284 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-23 14:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.147:811.1/.2’24 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
Limbi (3234) |
SM ISO690:2012 MELNICIUC, Radu. Textul literar în didactica limbilor străine . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 216-221. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.147:811.1/.2’24 | ||||||
Pag. 216-221 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article discusses a number of aspects of the problem of using the literary text in the process of teaching and learning foreign languages at the universities of the Republic of Moldova. The low level of reading, including the one in different foreign languages, creates a series of gaps in the training of the glottodidactic specialist and generates a series of challenges to which the university professor must respond. The study is a plea for more insistent use of literary works (especially at levels B1, B2, C1) in the process of training the foreign language teachers, not only regarding the literary skills, but also the linguistic competences and the (inter)cultural ones as well. |
||||||
Cuvinte-cheie glottodidactics, communicative approach, literary approach, literary text, individual reading, autentic text |
||||||
|