Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
748 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 13:03 |
SM ISO690:2012 BONDREA, Emilia. Le discours managérial, type de discours du pouvoir Approche pragmatique des écrits de la communication interne de l’entreprise française. In: La Francopolyphonie, 2010, nr. 5, pp. 118-129. ISSN 1857-1883. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
La Francopolyphonie | ||||||
Numărul 5 / 2010 / ISSN 1857-1883 | ||||||
|
||||||
Pag. 118-129 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ne propunem în acest articol o abordare pragmatică a discursului managerial al întreprinderii
(discursul conducerii întreprinderii), oprindu-ne asupra dimensiunii sale imperative care-l asociază unui discurs al puterii,al unui discurs autoritar. Legitimitatea actului de putere este dată de statutul ierarhic instituţional al locutorului individual (patron, preşedinte, director general, directori) sau colectiv (conducerea generală) care printr-o activitate discursivă, desfăşurată sub diferite forme şi folosind canale de comunicare diversificate, caută să impună respectarea ordinelor date în cadrul întreprinderii. Analiza a două note de serviciu (suport privilegiat al discursului managerial) ilustrează acest aspect. |
||||||
|