Le discours managérial, type de discours du pouvoir Approche pragmatique des écrits de la communication interne de l’entreprise française
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
748 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 13:03
SM ISO690:2012
BONDREA, Emilia. Le discours managérial, type de discours du pouvoir Approche pragmatique des écrits de la communication interne de l’entreprise française. In: La Francopolyphonie, 2010, nr. 5, pp. 118-129. ISSN 1857-1883.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
La Francopolyphonie
Numărul 5 / 2010 / ISSN 1857-1883

Le discours managérial, type de discours du pouvoir Approche pragmatique des écrits de la communication interne de l’entreprise française

Pag. 118-129

Bondrea Emilia
 
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Ne propunem în acest articol o abordare pragmatică a discursului managerial al întreprinderii (discursul conducerii întreprinderii), oprindu-ne asupra dimensiunii sale imperative care-l asociază unui discurs al puterii,al unui discurs autoritar. Legitimitatea actului de putere este dată de statutul ierarhic instituţional al locutorului individual (patron, preşedinte, director general, directori) sau colectiv (conducerea generală) care printr-o activitate discursivă, desfăşurată sub diferite forme şi folosind canale de comunicare diversificate, caută să impună respectarea ordinelor date în cadrul întreprinderii. Analiza a două note de serviciu (suport privilegiat al discursului managerial) ilustrează acest aspect.