The IC infomedica activity in the context of the COVID-19 pandemic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
318 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-22 11:20
SM ISO690:2012
CARPOVICI, Elena, BAROV, Tamilla. The IC infomedica activity in the context of the COVID-19 pandemic. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, p. 507. ISBN 978-9975-82-223-7 (PDF)..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2021
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

The IC infomedica activity in the context of the COVID-19 pandemic

Activitatea CI infomedica în contextul pandemiei COVID-19


Pag. 507-507

Carpovici Elena, Barov Tamilla
 
Biblioteca Ştiinţifică Medicală a USMF „Nicolae Testemiţanu”
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2021


Rezumat

Background. In the context of the COVID-19 pandemic, the activity of IC Infomedica was carried out in a special regime. The transition to online activity has demonstrated the professional capacity of librarians. The sanitary crisis imposed the operative reorientation of the libraries regarding the service. Objective of the study. To assess the degree of satisfaction of the IC Infomedica users regarding the quality of remote services provided during the pandemic period. Material and Methods. At the documentation stage, were analyzed the practices and experience of the libraries in the country and abroad and the activity reports of the Center during the pandemic period. At the documentation stage, the practices and experience of libraries in the country and abroad and the activity reports of the Center during the pandemic period were analyzed. Results. In the conditions of the COVID-19 crisis, IC Infomedica managed to adapt quickly to the new normalities. The distance activity was organized coherently and efficiently. The efforts have been made to provide information services, scientometrics, beneficiary training. The recommendations on optimizing the quality of services and the professional activity of the IC are based on the opinions of the respondents. Conclusion. The pandemic period highlighted the insufficiency of skills and competencies in the use of information technologies and resources for different categories of users, which determined the Library to act in order to form the information literacy of SML users.

Introducere. În legătură cu pandemia Covid-19, activitatea CI Infomedica s-a desfășurat în regim special. Trecerea la activitatea în regim online a demonstrat capacitatea profesională a bibliotecarilor. Criza sanitară a impus reorientarea operativă a bibliotecilor, privind deservirea beneficiarilor. Scopul lucrării. Reflectarea activităţii CI Infomedica în perioada pandemică. Material și Metode. La etapa de documentare au fost analizate practicile și experiența bibliotecilor din țară și peste hotare și rapoartele de activitate a Centrului în perioada pandemică (martie 2020-septembrie 2021). În vederea evaluării calității serviciilor online prestate de CI Infomedica, au fost chestionați utilizatorii deserviți în perioada pandemică. Rezultate. În condițiile crizei COVID-19, CI Infomedica a reușit să se adapteze rapid noilor normalității. Activitatea la distanță a fost organizată coerent și eficient. Eforturile au fost depuse în vederea prestării serviciilor informaționale, scientometrice, a formării beneficiarilor. Recomandările privind optimizarea calității serviciilor și a activității profesionale a CI sunt bazate pe opiniile respondenților. Concluzii. Perioada pandemică a evidențiat insuficiența abilităţilor şi a competențelor de utilizare a tehnologiilor și a resurselor informaționale, la diferite categorii de utilizatori, lucru care a determinat Biblioteca să acţioneze în vederea formării culturii informaţiei utilizatorilor BŞM.

Cuvinte-cheie
IC Infomedica, Distance Library Services, COVID-19 pandemic,

CI Infomedica, Servicii de bibliotecă la distanță, pandemia COVID-19