Revista investigațiilor științifice ale inteligenței sociale la varsta școlara mica
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
476 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 11:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9:316 (34)
Psihologie (3396)
Sociologie (3341)
SM ISO690:2012
GUȚUL, Aliona. Revista investigațiilor științifice ale inteligenței sociale la varsta școlara mica. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 11, 3-4 decembrie 2020, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2021, Ediția 11, pp. 186-197. ISBN 978-9975-3471-4-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 11, 2021
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
11, Chişinău, Moldova, 3-4 decembrie 2020

Revista investigațiilor științifice ale inteligenței sociale la varsta școlara mica

Scientific research review of social intelligence at the young school age

CZU: 159.9:316

Pag. 186-197

Guțul Aliona
 
Liceul Teoretic „Spiru Haret”, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 septembrie 2021


Rezumat

This review aims to investigate the concept of social intelligence in junior pupils. Given that one accepts the existence of social intelligence as defined in one of many ways the questions of its development remain as yet unanswered. Children’s needs to master social development tasks in order to succeed in school has been highlighted recently by both researches and policy analysts. Over the past 20 years there has been a growing interest in social intelligence in this area is regarded as protective against long-term social problems. Intelligence appears as a quality of all mental activity as an expression of the superior organization of all psychic processes, including those affective-emotional and volitional. It is difficult to define social intelligence if we take into account that this concept is very close to other social notions such as social skills and competence. More recent researches with junior pupils have shown that social knowledge contributes to social problem solving and/or skilled social behaviour, which then predicts later social competence, peculiarity sociometric status with peers. In conclusion of the presented overview, authors say that the development of children’s social intelligence has been prioritized and considered to be essential for the achievement and school progress of junior pupils as well as for their future well-being.



Lucrarea de față își propune să învestigheze conceptul de ”inteligența socială” la elevii de vârsta școlară mică. Dat fiind faptul că se acceptă existența inteligenței sociale, așa cum este definită într-una din multele moduri, problemele dezvoltării sale rămân încă nesoluționate. Nevoia copiilor de dezvoltare socială pentru a reuși în școală a fost evidențiată recent atât de cercetători, cât și de analiști politici. În ultimii 20 de ani a existat un interes tot mai mare în domeniul inteligenței sociale, deoarece o mai mare competență este că acest domeniu este privit ca protecția împotriva problemelor sociale pe termen lung. Inteligența apare ca o calitate întregii activități mentale, ca expresia organizării superioare a tuturor proceselor psihice, inclusive a celor afectiv- emotionale și voliționale. Actualmente este greu de definit inteligența socială, dacă avem în vedere că acest concept este unul foarte aproape situat de altele noțiuni, cum ar fi abilitățile sociale și competența. Cercetările mai recente cu copiii de vârsta școlară mică au arătat că cunoașterea socială contribuie la rezolvarea problemelor sociale sau comportamentului social, care apoi prezice competența socială și statutul sociometric particular cu colegii. În concluzia prezentării, autorii spun că dezvoltarea inteligenței sociale a copiilor a fost prioritizată și considerată a fi esențială pentru realizarea și progresul școlar precum și pentru bunăstarea lor în viitor.



Cuvinte-cheie
social intelligence, Social competence, social skills, school progress, junior pupils,

inteligenţă socială, competenţă socială, abilități sociale, progresul școlar, vârsta școlară mică