Satira și umorul în soluționarea grafică a produselor tipografice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
277 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 23:40
SM ISO690:2012
ADASCALIȚA (CRIGAN), Lucia. Satira și umorul în soluționarea grafică a produselor tipografice. In: Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor, 23-25 martie 2021, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Tehnica-UTM, 2021, Vol.2, pp. 279-282. ISBN 978-9975-45-701-9 (Vol. II).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor
Vol.2, 2021
Conferința "Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor"
Chișinău, Moldova, 23-25 martie 2021

Satira și umorul în soluționarea grafică a produselor tipografice


Pag. 279-282

Adascalița (Crigan) Lucia
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 12 iulie 2021


Rezumat

The work puts under the lens the role of humor and satire in promoting the message through print-based products, perception and interpretation of the message by users. Increased attention in the present study is given to the analysis of "procedures and style figures" used socalled "techniques" of satirical graphics: exaggerating physical traits, zoomorphism, allegory, and their use as an impetus in revealing the ideological connotations of the artistic works. As graphics form the taste of readers, it sets the foundation for artistic education in general, the humorous and satirical elements infiltrated in the graphic works make the approach and perception of various ideological subjects accessible, easy and continuous.

Cuvinte-cheie
Satira și umorul în soluționarea grafică a produselor tipografice