Articolul precedent |
Articolul urmator |
289 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 06:53 |
SM ISO690:2012 UNTILĂ, Tatiana. Strategii de predare-învăţare a verbelor reflexive din limba rusă. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2015, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2015, Vol.2, pp. 388-391. ISBN 978-9975-88-000-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2015 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 5 iunie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 388-391 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The phenomenon of reflexivity is a particularly so of Russian and Romanian. Reflexive verbs are verbs living, commonly used in everyday communication. Therefore, to avoid and to provide certain difficulties faced by Romanian speakers in communication, we will present article gave the teaching-learning strategies of reflexive verbs in Russian language, using different methods and techniques. These difficulties are related to the fact that reflexive verbs do not always correspond from Russian reflexive verbs in Romanian, given that in Russian reflexive verbs are classified according to several criteria, these criteria not correspond Romanian language. |
||||||
|